Mjøsfarer Startet 29.April.2024 Link til dette innlegget Startet 29.April.2024 I vinter ble det frostspreng i min Quick varmtvannsbereder, så den må byttes. Jeg var 100% sikker på at ventilen var åpen og at tanken var tom, men der tok jeg åpenbart feil. Fikk sjekket nå og fant ut at ventilen var åpen som jeg trodde, så da skjønner jeg ikke hvorfor vannet ikke rant ut i fjor høst. Uansett, ingenting å gjøre med det nå annet enn å huske å bruke trykkluft i tillegg til høsten. For å komme til for å fjerne gammel og sette inn ny bereder så må varmeveksler demonteres. Noe spesielt man må huske på i den sammenheng? Noen pakninger som man blir nødt til å bytte samtidig for eksempel? Jeg har ikke voldsomt peiling, men skal ha med meg en kar med litt færre tommeltotter. Motoren er en Cummins 6bta. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 29.April.2024 Link til dette innlegget Svart 29.April.2024 Er vel ikke annet enn slanger du trenger å løsne pluss de to klammerene som holder herligheten. Når den først er ute kan du jo også sjekke zinkanode. Her er en god side for oss med Cummins; Cummins side med gode tips pluss "Tonys Tips" Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Mjøsfarer Svart 29.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2024 Trawler 42 skrev 28 minutter siden: Er vel ikke annet enn slanger du trenger å løsne pluss de to klammerene som holder herligheten. Når den først er ute kan du jo også sjekke zinkanode. Her er en god side for oss med Cummins; Cummins side med gode tips pluss "Tonys Tip supert, takk for tipset. Slangene sitter godt kjenner jeg, men med motivasjon og medvind så lar det seg nok løse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.