Isakolge Startet 29.April.2024 Link til dette innlegget Startet 29.April.2024 Hei. Jeg har en Yamaha 2001 80 hestekrefter påhengsmotor som lager en rar lyd, og ryker voldsomt. Lyden er av og til, og høres ut som motoren blir litt svekket, Doff, doff, doff. Er det noen sakskyndige som vet hva som er galt, vann i motor? se vid her takk for hjelpen båt folk! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.April.2024 Link til dette innlegget Svart 30.April.2024 Hadde dette vært en totakter så vill jeg sagt vanninntrenging i nedre veivtetting - da kommer det slike nys/hikst som denne viser tendenser til. Men siden dette er en 4T så utgår det, men jeg tenker fortsatt at det kan være kjølevann som er på feil sted.. (feks pga korrosjon i kjølekanal) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
autohelm Svart 30.April.2024 Link til dette innlegget Svart 30.April.2024 Kan jo starte med å studere plugger. Dem kan gi indikasjon på vann i selynder. Kompresjons test er også å anbefale Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 30.April.2024 Link til dette innlegget Svart 30.April.2024 Ja, det hørtes jo ikke bra ut. Er det nylig bytta registerreim? Har det nylig vert bytta plugger? Kunne nesten høre ut som noen plugg-ledninger er bygget om. Sitér dette innlegget Link to post
Isakolge Svart 30.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2024 Ja. Registerreim skal være nylig byttet ja. Kan dette ha noe med problemet å gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 30.April.2024 Link til dette innlegget Svart 30.April.2024 Isakolge skrev 28 minutter siden: Ja. Registerreim skal være nylig byttet ja. Kan dette ha noe med problemet å gjøre? Den "nysingen" kan høres ut som den tenner når insugsventilen er åpen, så sjekk at reima er korrekt på merkene. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 30.April.2024 Link til dette innlegget Svart 30.April.2024 Sjekka ventilklaringer? Har en bil som gjorde det der når klaringene var i underkant. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.