Fjorddykkeren Startet 4.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2024 Får ikke liv i Perkinsen, og holder på med feilsøking. Solenoiden slår inn (klikk), men startmotoren går ikke rundt. Når jeg måler mellom de 2 store terminalene på solenoiden måler jeg 12V. Er dette riktig? Jeg trodde solenoiden var + inn og + videre til startmotoren? Tenker ikke på startsignalet. Fra batteriets + går det en kabel til den ene terminalen på solenoiden. Fra den andre store terminalen er det en usiolert kobberlisse som går inn i startmotoren. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 5.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2024 Da har du nok funnet feilen allerede. Det er ikke riktig at du måler 12V mellom de 2 store terminalene når solenoiden er slått inn. Det kan jo også være at solenoiden ikke slår langt nok inn... Prøv å ta ut startmotoren og se om den virker da. Kan være startdrevet trenger rengjøring/smøring, vask med diesel pleier å virke greit. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.