Marex 25 Startet 6.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2024 Hei. Jeg har en Marex 24 sun cab med en Yanmar 3HM, ombygget til ferskvannskjølt for ca. 10 år siden. Med Matec kjøler. Vi kjørte på frostvæske før vinteren, dette gikk fint. Nå skulle jeg kjøre motoren igjen, i bøtte med ferskvann. Jeg gjorde dette, og så at kjølevann kommer, og at det var frostvæske som kom ut. Men etter litt kom det veldig lite kjølevann. Nesten bare så den spytter. Jeg mistenkte impeller, og byttet denne. Tok også olje og filterskift samtidig. Når jeg har en bøtte med ferskvann, vil den fortsatt ikke suge opp vannet fra bøtta. Kan det ha noe med at jeg har slangen så høyt oppe, ifht. Saltvannspumpa? Jeg prøvde også og sette vannslangen direkte på slangen inn til saltvannspumpa, (med lavt trykk!) Men det er jevnt over ganske lite kjølevann som kommer ut bak på båten. Jeg har også sjekket at det ikke lekker vann ut ved impeller, eller noen av slangene. Her virker det veldig tett og fint. Har noen noe tips? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 8.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2024 Har du sjekket eksosbendet ? Innløpet for sjøvann inn på eksosen kan gå tett. (Partnummer 128370-13530 ?) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.