Ferskreder Startet 8.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2024 Er fersk "skipsreder", og trenger tips til beste rute med Scand Baltic fra Moss til Tønsberg. Hvis vi cruiser i 10-12 knop, ca hvor lang tid må en påregne å bruke? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 8.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2024 Hei, det går ca 50 min i 10-12 knop fra Mossesundet til innkjøringen ved Vallø. Om vinden er stille og sola er oppe anbefaler jeg denne ruta dit: (regne 30 min fra Vallø og inn til brua i Tønsberg. Er staker hele veien inn)) Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 8.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2024 Worry II skrev 5 minutter siden: Om vinden er stille og sola er oppe anbefaler jeg denne ruta dit: Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 8.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2024 Følg østsiden nedover og på innsiden av Kollen og Eldøya (Larkollen). Deretter går du sørvestover over fjorden og inn rett nord for Torgersøya. Til Torgersøya kan du kjøre fri fart, men fra Torgersøya og videre til Tønsberg er det noen strekninger med 5-knopsgrense. Med mindre det er kraftig vind og store bølger skal en Scan Baltic kunne klare alle mulige ruter fra Moss til Tønsberg, også den foreslåtte ruten til @Worry II. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Big Horn Svart 8.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2024 Tolker Worry II sitt svar dithen at dersom man må spørre om "sikker farled" fra Moss til Tønsberg bør man få en smule mer erfaring og forståelse før man legger i vei, og det er jeg faktisk helt enig i. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2024 Turen er helt kurant. Litt kvapsete sjø inn mot Torgersøy kan det bli, men dette er gjort fort unna. Fin tur. Sitér dette innlegget Link to post
SUN960 Svart 8.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2024 Drøye 15 NM fra kanalen i Moss til kanalbrua i Tønsberg. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 8.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2024 Dette er vel pensum på båtførerprøven. Finne en rute, måle hvor lang den er, finne hvor lang tid det tar når du vet farten. Du er ikke så fersk, du har vel hatt Baltic siden 2019. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2024 Ferskreder skrev for 9 timer siden: Er fersk "skipsreder", og trenger tips til beste rute med Scand Baltic fra Moss til Tønsberg. Hvis vi cruiser i 10-12 knop, ca hvor lang tid må en påregne å bruke? Nå driver du gjøn med oss, ikke sant? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 8.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2024 Hulda skrev 15 minutter siden: Nå driver du gjøn med oss, ikke sant? Vi får tro det er slik det henger sammen. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 8.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2024 Kart er vanskelig,det enkleste er å følge bastøferga til midten av fjorden vente på danskebåten følg etter den til du ser signalbygg på jarlsø kjør sa mellom røde og grønne pinner i vannet til du er i Tønsberg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.