ttyridal Startet 9.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2024 Jakter feber problemer på en kad44 Første post, impeller og her mangler det en vinge 🙄 Greit nok, men på denne motoren sitter vannfilter etter pumpa, så etter min logikk burde jeg finne rester der, og det gjør jeg ikke. Kan den ha løst seg opp fullstendig? Satte igang en systemrens samtidig. (vann inn mellom eksosbend og veksler og ut ved vannfilter) Kom litt skjell og rusk, men foreløpig ikke noe impeller vinge. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 9.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2024 Mener å ha lest her at enkelte har funnet den i slange mellom impeller og vannfilter, noe overraskende. Du kan vel spyle kraftig/‘stake’ denne delen kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 9.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2024 Hvis den ikke ligger i filteret så kan den ha havnet andre veien. Å ligge i inntaket rett under pumpen. Hvis filteret ditt er helt så er det lite sannsynlig at den har gått noe videre. Neste stopp på turen er vel kjøler til ladeluften. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 9.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2024 Mr_Stian skrev 1 time siden: Hvis den ikke ligger i filteret så kan den ha havnet andre veien. Å ligge i inntaket rett under pumpen. Hvis filteret ditt er helt så er det lite sannsynlig at den har gått noe videre. Neste stopp på turen er vel kjøler til ladeluften. Når jeg tenker meg om tror jeg det var en slik sak jeg husket. Noe uventet.. Sitér dette innlegget Link to post
ttyridal Svart 9.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2024 4 hours ago, Mr_Stian said: Hvis den ikke ligger i filteret så kan den ha havnet andre veien 👍 Så ikke noe sånn umiddelbart, men kan muligens ha sunket tilbake i slangen? Ingenting i stykket mellom pumpe og filter i alle fall og filter ser intakt ut. Ikke veldig fristet av tanken på å demontere bit for bit bakover i systemet.. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 10.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2024 På KAD32, som også har filter etter pumpe, har jeg funnet impellerdeler på neste stopp. Mener det er oljekjøler. Har også opplevd at bladene falt ned i sugeslangen. Disse fikk jeg opp med en våtsuger mens båten lå på vannet. Min erfaring er at originalt filter ikke stopper så veldig mye for rester av skjell og lignende er også funnet i første kjøler etter filter Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
ttyridal Svart 10.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2024 Systemrens resulterte i noen små/tynne gummi-"pølser" så litt fristende å tro at denne vingen er revet i filler. Temperaturen ser ut til å være tilbake på stabile 80 også. Men burde sikkert begynne å skru. I tilførselsslangen fant jeg i alle fall ingenting. litt frem og tilbake om det er olje eller ladeluft-kjøler som er neste stopp, så krøp til korset og kikket i boken: Quote Sjövattnet passerar genom motorns laddluftkylare, oljekylare, värmeväxlare, avgaskrök. Owners Manual har ingen skisse, men tilsvarende tekst (som også åpenbart? er feil, vann fra varmeveksler går vitterlig rett i eksosen) Quote On engines with stern drives, the sea water pump sucks in water via the drive, after which the water passes the sea water filter before it is pumped through the intercooler, heat exchanger and the engine oil cooler Så skal man tro på skissen, tekst 1 eller tekst 2 mon tro? 🤨. Får vel bare se om jeg ser hvor slangene går.. ladeluft-kjøler er ca en million ganger lettere å komme til i alle fall. 🤞 Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 14.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2024 Jeg ville stolt på skissen Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.