Evinrude 225 Startet 9.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2024 (redigert) Satte ut Båten i går, startet på første slaget…etter en 10-15 minuttet da jeg kunne øke farten kom en rar lyd og check engine kom på. Dersom jeg prøvde mer en 1000rpm skjedde det igjen. I dag helter jeg på Fuel stabilitzer å prøvde igjen. Starter Fint, kunne ruse i fri, å prøvde igjen. Akkurat det samme skjedde. Tilbake til Kai. Ruset litt etter å ha lagt til, da fløy den opp i turtall å en masse røyk. Da tok jeg dagen! Sitter nå å tenker. Kanskje all den røyken blåste ut dritten av gammel e10 drivstoff? Eller er det bare å krype til korset å få proffer til å se på motoren? Håper på litt gode råd. Redigert 9.Mai.2024 av Evinrude 225 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 9.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2024 Lite som er så kjedelig med motorproblemer når man setter ut! kan være mange typer feil, men kan også være en bagatell! er dette totakt med insprøytning? kan jo godt være kloggig av gammel bensin! Opplevde det på en gammel Evinrude en gang for en del år tilbake! hurka og harka.. han maskinisten ved hytta kom å ruste motoren og brente av, så var alt i orden igjen. Hvilken rar lyd var det da? har du vannutskiller på tanken? har du sjekka bensinfilter og olje/gearolje Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Evinrude 225 Svart 9.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2024 4 minutes ago, -morten- said: Lite som er så kjedelig med motorproblemer når man setter ut! kan være mange typer feil, men kan også være en bagatell! er dette totakt med insprøytning? kan jo godt være kloggig av gammel bensin! Opplevde det på en gammel Evinrude en gang for en del år tilbake! hurka og harka.. han maskinisten ved hytta kom å ruste motoren og brente av, så var alt i orden igjen. Hvilken rar lyd var det da? har du vannutskiller på tanken? har du sjekka bensinfilter og olje/gearolje Har byttet gir olje å alt det der. Byttet ikke bensin filter fordi jeg hadde problemer i fjor også. Da byttet jeg filter å plugger, men da var problemet feil på en sylinder, så det fikk jeg fikset. Dette er en 2 takter med innsprøyting. Er nesten sikker på at det er bensinen, men lurer veldig på den store røyk skyen jeg laget da jeg ruste motoren. Bare håper jeg ikke blåste topp pakning eller noe annet dyrt! Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 9.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2024 Evinrude 225 skrev 41 minutter siden: men lurer veldig på den store røyk skyen jeg laget da jeg ruste motoren. Bare håper jeg ikke blåste topp pakning eller noe annet dyrt! Du ødela neppe noe når du ruste opp motoren. Motorer er laget for å tåle å gi gass med. Jeg ville begynt med fersk bensin tilsatt en flaske med "lurium" for å rense opp i drivstoff systemet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.