Nord-Troms Startet 9.Mai Del på Facebook Startet 9.Mai Jeg har bestilt meg en dyprigg som jeg tenker å bruke mest til å dorge etter kveite (Cannon Uni-Troll 10 STX). Har lest mye om emnet rundt om på diverse fiskesider, men fortsatt er det en hel del jeg trenger tips til av folk som kan dette. Kan en "vanlig" havfiskestang brukes til dorging av kveite på dyprigg? Har en helt ny Penn Regiment III Boat 20-30lbs stang, og en Penn Fathom II Lever Drag 2 Speed 25 snelle. Kan dette brukes til dorging etter kveite? Er ute etter gode wobblere som kan brukes sammen med dyprigg. Jeg har aldri brukt wobbler til noe fiske, så må ha det litt inn med t-skje. Ser mange sier Rapala wobblere er bra til kveite. Men er det noen som har konkrete eksempler på wobblere som funker bra? Da tenker jeg ikke bare på merke, men også størrelse og modellnavn. Siden jeg tenker å bruke wobblerne på dyprigg så er det vel en fordel at de ikke er så dyptgående? Så man lettere kan beregne hvor dypt de går under loddet til dypriggen. Ser også at noen sier klypene man får kjøpt for å feste snøret til dypriggwaieren kan være for svake ved f.eks dorging med agnfisk. Hvilke klyper er best til kveitefiske? Tenker også å prøve å dorge med hel agnfisk, i tillegg til wobbler. Noen anbefaler å feste det med strikk i stedet for klype når det fiskes med agnfisk. Har noen eksempel på hvilken type strikk som egner seg til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Nord-Troms Svart 18.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai Er det ingen her på forumet som driver med dyprigg og dorging av kveite, som vil dele erfaringer og tips? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 18.Mai Del på Facebook Svart 18.Mai Jeg har ikke erfaring på emnet, men NRK serien Jakten på monster kveita, fra Sørøya, med Bård tufte og Lars kan muligens gi noen tips. I det minste en underholdende serie. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 18.Mai Del på Facebook Svart 18.Mai Nord-Troms skrev for 7 timer siden: Er det ingen her på forumet som driver med dyprigg og dorging av kveite, som vil dele erfaringer og tips? Aldri hørt om noen som fisker etter kveite på den måten du antyder. Men det er nå meg. Sitér dette innlegget Link to post
Nord-Troms Svart 18.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai Sørlandet2 skrev for 14 timer siden: Jeg har ikke erfaring på emnet, men NRK serien Jakten på monster kveita, fra Sørøya, med Bård tufte og Lars kan muligens gi noen tips. I det minste en underholdende serie. Den serien har jeg sett alle episodene av, meget spennende serie. Men de fisket stort sett bare mens de lå i ro/driftet. Funker absolutt det også, men dorging etter kveite skal visstnok være svært effektivt. Sitér dette innlegget Link to post
Nord-Troms Svart 18.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai Jannmar skrev for 14 timer siden: Aldri hørt om noen som fisker etter kveite på den måten du antyder. Men det er nå meg. Har sett flere artikler på nett om dorging etter kveite, både med dyprigg og bare med dypdykkende wobblere/agn/jigg. Men ikke så mange plasser det er skrevet mer inngående/detaljert om utstyr som brukes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.