tom Cognac Startet 13.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2024 Jeg har en boks med bunnstoff kjøpt på Biltema. På boksen står det at den utgår 01/2023. Er dette riktig? Er den ubrukelig? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Torsen67 Svart 13.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2024 Tviler på at effekten blir dårligere med årene. Er nok mer at den skiller seg veldig og blir vanskeligere å mikse. Løsne alt i bunn grundig med en rørepinne, så setter du en mikse-propell på drillen. Tenker det gjør susen. NB: jeg har alltid brukt opp det jeg har stående før jeg kjøper nytt. Har aldri merket forskjell. Jeg bruker også Biltema med kobber. Men har tynnet ut hvis den har blitt tykk i konsistensen. Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 13.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2024 Torsen67 skrev 1 time siden: Tviler på at effekten blir dårligere med årene. Er nok mer at den skiller seg veldig og blir vanskeligere å mikse. Løsne alt i bunn grundig med en rørepinne, så setter du en mikse-propell på drillen. Tenker det gjør susen. NB: jeg har alltid brukt opp det jeg har stående før jeg kjøper nytt. Har aldri merket forskjell. Jeg bruker også Biltema med kobber. Men har tynnet ut hvis den har blitt tykk i konsistensen. Takker for svar, jeg har også brukt opp "fjordårets" tidligere, men nå er det veldig mange år siden jeg hadde båt sist - og endringer skjer jo! Tenkte at det var smart å spørre ut i eteren først. Det bunnstoffet jeg her er: https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/batmaling/bunnstoff/bunnstoff-kobberoksidbasert-svart-075-liter-2000052314 Tenker egentlig også at det bare er å røre ut GODT Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Sørlandet2 Svart 13.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2024 Jo eldre bunnstoffet er jo "bedre" er det. Virker som de stadig fjerner flere aktive virkestoffer for å tilfredsstille miljøkrav. Som nevnt, rør godt, eventuelt tynn den litt, så vil jeg tro det blir topp. Det er nå det jeg ville gjort. Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 13.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2024 Sørlandet2 skrev 11 minutter siden: Jo eldre bunnstoffet er jo "bedre" er det. Virker som de stadig fjerner flere aktive virkestoffer for å tilfredsstille miljøkrav. Som nevnt, rør godt, eventuelt tynn den litt, så vil jeg tro det blir topp. Det er nå det jeg ville gjort. det blir nok det jeg gjør takker. Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.