Jump to content

Går bunnstoff ut på dato?

tom Cognac

Recommended Posts

Tviler på at effekten blir dårligere med årene. Er nok mer at den skiller seg veldig og blir vanskeligere å mikse. Løsne alt i bunn grundig med en rørepinne, så setter du en mikse-propell på drillen. Tenker det gjør susen.

NB: jeg har alltid brukt opp det jeg har stående før jeg kjøper nytt. Har aldri merket forskjell. Jeg bruker også Biltema med kobber. Men har tynnet ut hvis den har blitt tykk i konsistensen.

Torsen67 skrev 1 time siden:

Tviler på at effekten blir dårligere med årene. Er nok mer at den skiller seg veldig og blir vanskeligere å mikse. Løsne alt i bunn grundig med en rørepinne, så setter du en mikse-propell på drillen. Tenker det gjør susen.

NB: jeg har alltid brukt opp det jeg har stående før jeg kjøper nytt. Har aldri merket forskjell. Jeg bruker også Biltema med kobber. Men har tynnet ut hvis den har blitt tykk i konsistensen.

Takker for svar, jeg har også brukt opp "fjordårets" tidligere, men nå er det veldig mange år siden jeg hadde båt sist - og endringer skjer jo! Tenkte at det var smart å spørre ut i eteren først.

Det bunnstoffet jeg her er:

https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/batmaling/bunnstoff/bunnstoff-kobberoksidbasert-svart-075-liter-2000052314

Tenker egentlig også at det bare er å røre ut GODT :thumbsup:

jeg tørker ut på land....!

Jo eldre bunnstoffet er jo "bedre" er det. Virker som de stadig fjerner flere aktive virkestoffer for å tilfredsstille miljøkrav. 

Som nevnt, rør godt, eventuelt tynn den litt, så vil jeg tro det blir topp. 

Det er nå det jeg ville gjort. 

Sørlandet2 skrev 11 minutter siden:

Jo eldre bunnstoffet er jo "bedre" er det. Virker som de stadig fjerner flere aktive virkestoffer for å tilfredsstille miljøkrav. 

Som nevnt, rør godt, eventuelt tynn den litt, så vil jeg tro det blir topp. 

Det er nå det jeg ville gjort. 

:thumbsup: det blir nok det jeg gjør :thumbsup: takker.

jeg tørker ut på land....!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...