J-Å Startet 13.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2024 Dette mest til informasjon for de som har eldre Volvo Penta. Jeg mistet plutselig fremdriften (eller rettere sagt først akteroverdriften) under en litt hard oppbakking. Jeg trodde girkassen var røket, men det viste seg å være platen som forbinder girkassen med motoren. Partnummer 872809. Volvo-Penta skal ha 7500 for denne. Ganske stiv pris. Men det er gjerne en del som ikke bør kjøpes brukt. Gummien var ganske morken. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2024 Slike dempere er gjerne standard vare. Og sannsynligvis ikke produsert av Volvo. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 13.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2024 Det står "Vulkardan E" på den. Så det tyder vel på firmaet Vulkan. Men jeg sliter litt med å finne den dimensjonen jeg skal ha på websiden deres. Jeg ser forresten at de oppgir 10 års levetid, fordi naturgummien endrer egenskaper. Så spørs det hvor lenge de som Volvo selger har vært lagret. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 13.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2024 Takk for info! Mine er nå 25 år gamle, så dette er vel en av tingene som kan være greit å ha i bakhodet. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 13.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2024 Min er nok også rundt 25 år. 2030C ble produsert fra 1998-2000. Jeg kan ikke huske å ha sett noe i Volvo-Penta manualer om preventivt bytte av disse. Jeg er usikker på hvilke motorer som har disse, men jeg vil tro hele MD20x0 serien som kom i 1993. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2024 Google demperplate, så ramler det inn forslag. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 13.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2024 Jeg bestilte her: https://www.marinepartsystem.com/en/p/damper-plate-flexible-coupling-volvo-penta-872809 De hadde bare én på lager ser det ut til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.