Trawler 42 Startet 14.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2024 Hei godtfolk ! Skuta mi var for en del år siden i Danmark og fikk byttet motorer. De gamle ble løftet ut ved å fjerne førerbenk på flybridge,samt sage ut et stykke av den malte finerdørken. Nyoverhalte brukte motorer ble løftet inn og stykket som ble saget løst ble lagt på plass igjen. Vi innvesterte også i teak på flybridge. All gammel teak på skuta ble byttet ut da det var lekasje i 80 % av skruene. Den nye teaken ble laget etter mal inne på verksted og jeg hadde bedt om at all ny teak skulle være skrueløs og limt til tett dekk. Det viser seg at kuttet etter sagbladet oppe på flybridge ikke ble fuget/tettet før ny teak ble lagt. Når jeg skrur ned takplatene i salongen kan jeg se undersiden av teaken på fly og mønsteret etter tannsparkleren. Har lite lyst til å fjerne teaken for å fikse finerdørk. Nating har jeg heller aldri jobbet med. Har tenkt på om det er noen slags lakk/olje jeg kan bruke på dørken oppe på fly som kan forsegle og hindre videre vann inntrenging ? Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.