Jump to content

Ødelagt 3 blads propell, E13RH?

Fullknopp

Recommended Posts

Hei skada propellen på min 1980 Albin 550 Siesta. Må nok skifte propell. Det står E13RH på propellen. Se bilder. Hvilken propell har jeg, (diameter og stigning) og hvor får jeg tak i ny? Jeg har forsøkt å skru av propellmutter...men sitter dønn fast. Er litt redd for å bøye aksel. Hvordan løsne mutter. NB! eg har skrudd ut låsskuen/splint

20240515_202135.jpg

20240515_202126.jpg

20240515_202101.jpg

eivindch skrev for 12 timer siden:

Er ikke dette noe Winrace i Arendalsområdet kan reparere?

Det første jeg ville forsøkt for for å få av denne var propan og elektrisk muttertrekker (høyre / vestre gjenger??)

Eivind

Nå må vi glemme winrace, dyre priser og dårlig kundeservice. Winrace er ikke det som det engang var, Olle kom tilbake en liten periode siden tallene gikk nedover, men nå er han pensjonist igjen. nå finnes det også konkurrenter som har bedre priser og er mye hyggeligere 

Andvik propellers 

Takk for svar. Brukte muttertrekker og fikk av propellen som er en 3 blads med diameter 14' og stigning 10.  Og har 25 mm aksel. Kilspor er 58 mm langt som da er lengden på inngrep med aksel. Noen som vet hvor jeg får kjøpt ny?

20240516_165446.jpg

Jeg mistet propellen på en av våre båter tidligere i vår.
Da undersøkte jeg rundt omkring etter ny propell, men det endte opp med noen dagers søking på finn.no  -  og der var mye å velge mellom.
Bruk litt tid på finn  -  så finner du forhåpentlig en propell som kan brukes!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...