Fullknopp Startet 15.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2024 Hei skada propellen på min 1980 Albin 550 Siesta. Må nok skifte propell. Det står E13RH på propellen. Se bilder. Hvilken propell har jeg, (diameter og stigning) og hvor får jeg tak i ny? Jeg har forsøkt å skru av propellmutter...men sitter dønn fast. Er litt redd for å bøye aksel. Hvordan løsne mutter. NB! eg har skrudd ut låsskuen/splint Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 15.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2024 Er ikke dette noe Winrace i Arendalsområdet kan reparere? Det første jeg ville forsøkt for for å få av denne var propan og elektrisk muttertrekker (høyre / vestre gjenger??) Eivind Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 16.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2024 Dette er ein Radice som Sleipner selger,diameter og stigning står stempla i enden av propellen kanskje under mutteren Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 16.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2024 eivindch skrev for 12 timer siden: Er ikke dette noe Winrace i Arendalsområdet kan reparere? Det første jeg ville forsøkt for for å få av denne var propan og elektrisk muttertrekker (høyre / vestre gjenger??) Eivind Nå må vi glemme winrace, dyre priser og dårlig kundeservice. Winrace er ikke det som det engang var, Olle kom tilbake en liten periode siden tallene gikk nedover, men nå er han pensjonist igjen. nå finnes det også konkurrenter som har bedre priser og er mye hyggeligere Andvik propellers Sitér dette innlegget Link to post
Fullknopp Svart 16.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2024 Takk for svar. Brukte muttertrekker og fikk av propellen som er en 3 blads med diameter 14' og stigning 10. Og har 25 mm aksel. Kilspor er 58 mm langt som da er lengden på inngrep med aksel. Noen som vet hvor jeg får kjøpt ny? Sitér dette innlegget Link to post
Konas båt Svart 17.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2024 Ville sendt ein forespørsel til https://propellservice.no/ om reprasjon. Eller sjekk denne på finn om den har riktig rotasjons retning. FINN-kode238804584 Sjekk også https://no.sleipnergroup.com/fremdrift/bronsepropeller? der finner du også forhandler oversikt. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 17.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2024 Jeg mistet propellen på en av våre båter tidligere i vår. Da undersøkte jeg rundt omkring etter ny propell, men det endte opp med noen dagers søking på finn.no - og der var mye å velge mellom. Bruk litt tid på finn - så finner du forhåpentlig en propell som kan brukes! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.