bare lek(k)er Startet 18.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2024 Hei! Skal snart igang med rens av ferskvann systemet på en TAMD 31b, 1991 modell med ukjent timetall. Er en del damp i eksosen, og har begynt å få littegrann saltutslag på endelokket på varmeveksleren. Motoren blir litt for varm når jeg kjører over 2200-2500. Tenker å kjøre systemrens. (tok system rens på saltvann systemet i fjor) Tenker dere at det holder, eller bør jeg plukke ut og rense/sjekke varmeveksleren og eksos albue? Og isåfall i hvilken rekkefølge? Plukke ut veksler og albue først? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 18.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2024 Jeg tok ut og renset varmeveksler, den var tett på halve veksleren. Så kjørte jeg en runde med Systemrens. Dette var ikke gjort de siste 12 år. Ble bra da. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
bare lek(k)er Svart 18.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2024 Takk for svar Faxen, er noe sånt jeg har tenkt også, plukke ut innmaten i varmeveksleren, og ta av eksos albuen. Mistenker albuen som den største synderen, siden jeg er litt dampbåt, men at motoren ikke koker, og temperaturen synker raskt når jeg går ned på farten igjen. Kan være noe rust flak elns som sperrer også, ikke noe å se på utsiden Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.