Erik7250 Startet 18.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2024 Hei! Jeg har en askeladden 525. Kjørte en full service på den sist vår/sommer og den funket fint sist år. Så har båten lagt på vann siden høst og prøvde den første gang på en skikkelig prøvetur for ny sesong i dag. Så skjedde dette: Båten gikk helt fint på minste hastighet, men da jeg kom ut på "fritt" område og kunne akselere kom kjapt en sammenhengende pipelyd. Reduserte da hastigheten og den lyden gikk bort igjen. Prøvde så samme eksersis - aksellerte opp til ca 15 knop. Det kom da ingen lyd i det hele tatt, ei heller etterpå. Men uansett, siden nå denne lyden kom, så vil jeg gjerne ha en formening om hva det kan skyldes, spesielt før jeg tar med andre passasjerer. Noen som har noen ideer, evt. tips? Sitér dette innlegget Link to post
whisper Svart 18.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2024 Kjenner ikke optimax alarmer, men slik alarm kan feks skyldes alarm på temp eller vannsensor om den har slikt. Fort at det er litt vann i tank som fort blir mye om det fylles 95E10. sjekk håndbok eller Google for alarmkoder. Sitér dette innlegget Link to post
Erik7250 Svart 18.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2024 Har ikke pc til å lese av alarmer. Glemte å si at vannet renner som normalt, det er ingen røyk fra motoren eller noen form for synlige lekkasjer inne. Synes det var rart jeg fikk den alarmen første gang da jeg aksellerte, men ikke andre gangen. Så derfor jeg håpte det kun var noe som var stuck etter en lang sesong uten bruk? Jeg hadde også kun 1/4 full bensin på tanken over vinteren, hvis det kan ha betydning? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.