Jump to content

VP aqad40, bytte 280SP drev med 280DP/290DP?

Scand Lida

Recommended Posts

Bertramsen skrev for 2 timer siden:

Vet du hvor drevet ditt er havarert? Hvis det er i undervannshuset så kan du bare sette et DP-undervannshus på ditt drev.

eg fant vann i olja da ved oljeskift, vil tru det kommer av at den personen som gjorde det sist har brukt alt for store o-ringer på tappe og på fyllings skruene og det har komt vann inn, eg smakte på olja og den var ikkje salt, nåke eg ville tru den skulle være, olja var heilt hvit men hadde ikkje klumpet/levret seg, eg har funnet ett drev men der er det feil utveksling 2.15:1 sp så lirer eg jo på ka utveksling eg bør ha hvis eg heller setter på ett dp gir, men vil 290 dp gir også passe? Også har eg misstsnke om at det slipper på konen siden eg klare og vri propellen rundt når det står i gir.

Bertramsen skrev 11 minutter siden:

Undervannshus fra 290-drev passer på 280 også. Hvis du skal bruke hele 290 drevet, så må du lage nytt, større hull i akterspeilet.

Ok, ja det visste eg at plata har annen fasong på 290, men er ingen forskjell på akslingen eller noe sånt da? Så er det og finne ett 280 dp eller 290 dp undervannshus med eg vil tro 1.95:1 utveksling? Og det er lettere sakt enn gjort 

Bertramsen skrev 1 time siden:

Jeg har selv satt et 290 undervannshus på et 280 drev, da passet aksel rett over. Om dette gjelder absolutt alle 290 drev vet jeg ikke. Jeg hadde 1,95:1 på en V8.  1,95 til 2,15 er veldig liten forskjell da, jeg vil tro det finnes propeller som veier opp for dette...?

Her begynne eg og gå ut på dypt vann for har lite peiling på drev litt derfor eg spør, har bare lest meg frem til at på sp drev og diesel motor så må det ver 1.61:1 men ja eg ville jo tru at det kan kompanseres med propell. Og på dp sån eg skjønte det så skulle det ver 1,95:1 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...