Jump to content

Tohatsu 9.8 4 stroke, manuell VS Yamaha 9.9 4 stroke manuell. Skal brukes på pioner 13 std modell

Ser003

Recommended Posts

Tomatsuppe har jeg aldri hatt (stavekontrollen har visst ikke hørt om Tohatsu), men er fornøyd med mine to Yamaha-er på 100 og 6 hk som jeg bruker mye, senest 5 timer idag tilsammen.

Suzuki har jeg også og er godt fornøyd med den (DT30). Mercury 6 hk har jeg hatt, men den var det mye tull med. Noen uker på verksted pr dag feilfri motorbruk synes hvertfall jeg blir litt drøyt.

Hva er manuell i overskriften din?

"Tohatsu 9.8 4 stroke, manuell VS Yamaha 9.9 4 stroke manuell. Skal brukes på pioner 13 std modell"

Om biler brukes det jo manuell/automat om gir.

Så finnes det jo også manuell og automatisk choke.

Lurer litt på om manuell her kan bety at motoren er uten elstart og bare har snorstart?

Manuell er vel at den styres med rorkult tenker jeg, å da også uten elstart sikkert.

Men ellers er vel 9,8 Tohatsu med mindre sylinder volum enn 9,9 yamaha. Men mulig Yamaha også har forskjelle der, alt etter model type.

9,8 Tohatsu kan vel om jeg husker rett heller ikke justeres opp i HK. Men er vel lettere i kg.

Hadde ikke vært i tvil jeg. Yamaha 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Ser003 skrev for 3 timer siden:

Skal bytte påhengsmotor på min pioner 13.

Skal du ha ny eller brukt motor?

Okkaby skrev 7 minutter siden:

Men ellers er vel 9,8 Tohatsu med mindre sylinder volum enn 9,9 yamaha. Men mulig Yamaha også har forskjelle der, alt etter model type.

Kan du ikke holde igjen littegranne av og til.... du gjør jo dette til en slags gjettelek...  Del fakta

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...