Jump to content

Heve/senke stang til bord/solseng sitter bom fast?

Frk.Flyer

Recommended Posts

Føler vi har prøvd «alt» :crazy: -Men håper noen har ett triks. Den ene delen går an å bevege opp og ned, den andre delen av stanga (øverst) går kun å bevege opp. Får den ikke langt nok ned til å rigge til solsengen. 
Stanga er i aluminium og ligner den på bildet IMG_7570.jpeg.edbb4572b502033905affffe4247771e.jpegIMG_7570.jpeg.edbb4572b502033905affffe4247771e.jpeg

Dette flow-diagramet har vel svaret. Er vel viktig å behandle ved første symptom på treghet, når aluminium deler er grodd fast, så kan det sitte gått. Jeg har samme bordsøyle, pleier forøvrig å sitte på bordet, i senter av søylen, når jeg skal ha det ned, da får jeg vekta i senter av søylen, og med det så blir det mindre sideveis belastning, bending/kiling. 

image.png.63a5be19140dc21b3ca6b62bb7cb0e90.png

Jeg har et tilsvarende system med senkebord i cockpit. Det er elektrisk. Det fungerer utmerket. Men er det da lurt med en liten dose med "mirakelspray" på bordbena innimellom?

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...