Bigdrago Startet 21.Mai Del på Facebook Startet 21.Mai Hei! Har alltid kjøpt båter med den populære mercruiser 1.7 innenbords turbodiesel motoren. Synes den er stabil samt enkel&billig å vedlikeholde. Nå vurderer jeg en såpass stor båt (23 fot) at den motoren blir for liten da det fort blir 10 sitteplasser, ferskvanndusj, kjøleskap osv som gjør båten tung. Liker at man får bedre plass i båten samt badeplattform med innenbords samt hyggelig å kjøpe avgiftsfri diesel. Driver og ser på båter med mercruiser qsd 2.0 (hvit motor, common rail), men båten kan og leveres med påhengsmotor, antar det er 4takt. Hva er deres erfaring på støynivå med qsd 2.0 vs 4takt 250hk motor? Årsmodellene er mellom 2008-2010. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 21.Mai Del på Facebook Svart 21.Mai Før jeg kjøpte min forrige båt var jeg fast bestemt på en båt med innenbords Diesel! var interessert i Askeladden Beetle, som stort sett var utstyrt med 1,7 Merc. En motor jeg var skeptisk til! Jeg kjøpte en 585 med 115HK 4T. var veldig fornøyd. En på brygga har Beetle med 1,7 Og jeg skjøndte da jeg var med å prøvde den at Påhenger på en sånn type båt funker mye bedre. Det var veldig vibrering og diesellukt ombord på tomgang. bråkete og hard gange. samt de problemene med wastegate osv, på den motoren.. kan ikke belastes før den er sikkelig driftsvarm. Han som eide båten sa han heller ville ha hatt påhenger! Så har man jo det uendelige styret med belger eksos kjølevannsinntak og styresylindre da. Eneste positive er vel forbruket. Syntes den var akkurat litt for liten til båten også. makset så vidt 30. Nå har jeg påhenger på 4,1liter V6 PÅ 300HK og er kjempefornøyd! veldig fin gange og karakteristikk! sikkelig bra dreiemoment både i oppkjøring og manøvrering. går ganske rimelig på masjturtall men kan dra på om jeg ønsker. meget fint støybilde. enkelt og billig vedlikehold Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.