ZAB Startet 21.Mai Del på Facebook Startet 21.Mai Hei. Er noen som kan gi meg tips ang hvilke motor til viskere som passer til en Windy 23 fc fra 1987. Må skiftes da de fungerer dårlig. Takker på forhånd. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 21.Mai Del på Facebook Svart 21.Mai Ta av gammelt blad og ta med til en båtutstyrsbutikk hvis du vil ha samme som satt der i fra før. Dette er en universal del. Altså, ikke noe Windy lagde selv. Sitér dette innlegget Link to post
ZAB Svart 21.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai Takk for svar men det er hele motoren som må skiftes Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 22.Mai Del på Facebook Svart 22.Mai ZAB skrev for 14 timer siden: det er hele motoren som må skiftes Biltema har denne: https://www.biltema.no/batutstyr/elektrisk-utstyr/vindusvisker/viskermotor-12-v-2000021274 Jeg har kjøpt til båten min, tror Windy ikke har spesielle motorer, men kjøper fra underleverandører/produsenter. Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
ZAB Svart 22.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai Takk for svar. Er generelt litt skeptisk til kvaliteten på biltema. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 22.Mai Del på Facebook Svart 22.Mai ZAB skrev for 1 time siden: Er generelt litt skeptisk til kvaliteten på biltema. Da bør du kjøpe f.eks Roca viskermotorer. Kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 22.Mai Del på Facebook Svart 22.Mai Har biltema på båten min, har holdt siden 2017, så jeg har ikke noe å si på kvaliteten. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 22.Mai Del på Facebook Svart 22.Mai pappa_wolf skrev 1 time siden: Har biltema på båten min, har holdt siden 2017, så jeg har ikke noe å si på kvaliteten. Helt grei kvalitet på de viskermotorene Biltema leverer. Men da TS er skeptisk til Biltema, anbefalte jeg Roca, så TS kan sove godt om natta. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 23.Mai Del på Facebook Svart 23.Mai tom Cognac skrev On 22.5.2024 at 10.54: Biltema har denne: https://www.biltema.no/batutstyr/elektrisk-utstyr/vindusvisker/viskermotor-12-v-2000021274 Jeg har kjøpt til båten min, tror Windy ikke har spesielle motorer, men kjøper fra underleverandører/produsenter. Størrelsen på hullet i glasset i frontruten tror jeg avhenger av årsmodell på båten. Jeg har lik båt, men må bruke en vindusviskermotor med mindre diameter på aksel. Disse fungerer dårlig, men jeg har ikke turt å prøve å borre opp hullet... Jeg har sett andre 23FC med bedre viskere så sjekk hvilken diameter du har på nåværende aksel. Sitér dette innlegget Link to post
ZAB Svart 23.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai Takk. Dette er jo viktig info Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 24.Mai Del på Facebook Svart 24.Mai ZAB skrev On 21.5.2024 at 13.46: Er noen som kan gi meg tips ang hvilke motor til viskere som passer til en Windy 23 fc fra 1987. Må skiftes da de fungerer dårlig. Det er mest sannsynlig denne type viskermotor, som har 9mm stamme (6mm aksling) du må ha for å få den til å passe med hullet i frontruta. Den typen motor som tom Cognac viser til har 16mm stamme. Men, dette ser du jo best selv, da bare du vet hvilken type motor du allerede har. Ingen her på forumet vet det. Vi må gjette. Det ville vært utrolig mye enklere for deg å få et greit og riktig svar på ditt spørsmål her på baatplassen om du hadde lagt ved et bilde av den viskermotoren du har fra før. Biltema har også samme type motor, med 6mm aksling, som den på bildet jeg har lagt ved. (Bildet viser en Rocamotor W05). PS. Når det gjelder viskerarm er Rocas arm til 6mm aksling av en helt annen kvalitet enn det rakleverket Biltema leverer. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 24.Mai Del på Facebook Svart 24.Mai Er det ikke litt forskjell på disse motorene om man ønsker at viskere skal gå til nullposisjon høyre/venstre? Mener jeg rotet med dette en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 24.Mai Del på Facebook Svart 24.Mai Torsen67 skrev for 1 time siden: Er det ikke litt forskjell på disse motorene om man ønsker at viskere skal gå til nullposisjon høyre/venstre? Mener jeg rotet med dette en gang. Roca sin motor har justerbar selvparkering/nullposisjon. Høyre eller venstre. Vet ikke hvordan dette er for Biltemas motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.