Jump to content

Viskere til Windy 23 fc

ZAB

Recommended Posts

pappa_wolf skrev 1 time siden:

Har biltema på båten min, har holdt siden 2017, så jeg har ikke noe å si på kvaliteten.

Helt grei kvalitet på de viskermotorene Biltema leverer. 

Men da TS er skeptisk til Biltema, anbefalte jeg Roca, så TS kan sove godt om natta.

tom Cognac skrev On 22.5.2024 at 10.54:

Biltema har denne:  https://www.biltema.no/batutstyr/elektrisk-utstyr/vindusvisker/viskermotor-12-v-2000021274

Jeg har kjøpt til båten min, tror Windy ikke har spesielle motorer, men kjøper fra underleverandører/produsenter. 

Størrelsen på hullet i glasset i frontruten tror jeg avhenger av årsmodell på båten. Jeg har lik båt, men må bruke en vindusviskermotor med mindre diameter på aksel. Disse fungerer dårlig, men jeg har ikke turt å prøve å borre opp hullet... 

Jeg har sett andre 23FC med bedre viskere så sjekk hvilken diameter du har på nåværende aksel.

ZAB skrev On 21.5.2024 at 13.46:

Er noen som kan gi meg tips ang hvilke motor til viskere som passer til en Windy 23 fc fra 1987. Må skiftes da de fungerer dårlig.

Det er mest sannsynlig denne type viskermotor, som har 9mm stamme (6mm aksling) du må ha for å få den til å passe med hullet i frontruta.

Den typen motor som tom Cognac viser til har 16mm stamme.

Men, dette ser du jo best selv, da bare du vet hvilken type motor du allerede har. Ingen her på forumet vet det. Vi må gjette.

Det ville vært utrolig mye enklere for deg å få et greit og riktig svar på ditt spørsmål her på baatplassen om du hadde lagt ved et bilde av den viskermotoren du har fra før.

Biltema har også samme type motor, med 6mm aksling, som den på bildet jeg har lagt ved. (Bildet viser en Rocamotor W05).

PS. Når det gjelder viskerarm er Rocas arm til 6mm aksling av en helt annen kvalitet enn det rakleverket Biltema leverer.

Roca W05.JPG

Torsen67 skrev for 1 time siden:

Er det ikke litt forskjell på disse motorene om man ønsker at viskere skal gå til nullposisjon høyre/venstre? Mener jeg rotet med dette en gang.

Roca sin motor har justerbar selvparkering/nullposisjon. Høyre eller venstre. Vet ikke hvordan dette er for Biltemas motor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...