El barco de Sol Startet 22.Mai Del på Facebook Startet 22.Mai Vi har en Raymarine 49E (?) hvor vi mottar samtaler. Tror ikke vi kommer ut på lufta. I alle fall ingen svar ved radiosjekk. Vurderer derfor å kjøpe håndholdt. Ikke opptatt av AIS,men nødknapp må det være. Hva styrer jeg unna og hva anbefales. Pris har underordnet betydning. Hadde fastmontert Standard Horizon på forrige båt og lite fornøyd med den. Dårlig lyd. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 22.Mai Del på Facebook Svart 22.Mai En som flyter.... Snakker av erfaring Nummer to ble en variant fra Cobra. Den funker utmerket. Har Icom på jobb og som jaktradio. De funker også utmerket.... Jeg tror rett og slett at det ikke er så veldig stor forskjell på håndholdte, så lenge du ikke kjøper det aller, aller billigste. Lyden er helt allright på de tre jeg har nå i alle fall. Men sjekk at den flyter.... Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 22.Mai Del på Facebook Svart 22.Mai Hei. Eg er nøgd med mine to Icom. Eg har hatt ein sidan 2000, og ein sidan 2008. Batteriet har nett tatt kvelden på den eldste. Sitér dette innlegget Link to post
Renzir Svart 23.Mai Del på Facebook Svart 23.Mai El barco de Sol skrev for 16 timer siden: Vi har en Raymarine 49E (?) hvor vi mottar samtaler. Tror ikke vi kommer ut på lufta. I alle fall ingen svar ved radiosjekk. Vurderer derfor å kjøpe håndholdt. Ikke opptatt av AIS,men nødknapp må det være. Hva styrer jeg unna og hva anbefales. Pris har underordnet betydning. Hadde fastmontert Standard Horizon på forrige båt og lite fornøyd med den. Dårlig lyd. Sjekk at ikke hi/lo ikke er satt til lo (low). Da sender du dårlig men lytter fremdeles ok. En typisk fastmontert har 2-3 ganger effekten av en håndholdt. Rekkevidden på håndholdt er vesentlig kortere enn en fungerende fastmontert. har en icom 94 i tillegg i min båt. Godt fornøyd med den. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 23.Mai Del på Facebook Svart 23.Mai Kjøpte en billig cobra VHF som flyter til skjærgårdsjeepen. Funker fint og bra lyd. Hadde forøvrig byttet antenne / kabel til den fastmonterte, lite som skal til for godt/dårlig signal. Bærbare VHF er ok men rekkevidden er dårlig sammenlignet med fastmontert. Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 23.Mai Del på Facebook Svart 23.Mai Eg har hatt ein standard horizon handholdt i ein del år. Har vert veldig fornøgd med den og har tatt den fra båt til båt. Eg kan ikkje sei at eg har merka noko til dårlig lyd i den. https://seatronic.no/standard-horizon-hx890e-handholdt-vhf-med-gps-og-dsc Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
J-Å Svart 23.Mai Del på Facebook Svart 23.Mai Steini skrev 57 minutter siden: Eg har hatt ein standard horizon handholdt i ein del år. Har vert veldig fornøgd med den og har tatt den fra båt til båt. Har du fått endret MMSI ? Jeg ser det er beskrevet at man må få en kode fra Standard Horizon. Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 23.Mai Del på Facebook Svart 23.Mai Ja eg har endret mmsi 2 ganger, men det skal nevnes at den som er i salg no, er ein oppdatert versjon av den eg har. Så det kan forskjeller. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Javi Svart 23.Mai Del på Facebook Svart 23.Mai El barco de Sol skrev for 21 timer siden: Vi har en Raymarine 49E (?) hvor vi mottar samtaler. Tror ikke vi kommer ut på lufta. I alle fall ingen svar ved radiosjekk. Vurderer derfor å kjøpe håndholdt. Ikke opptatt av AIS,men nødknapp må det være. Hva styrer jeg unna og hva anbefales. Pris har underordnet betydning. Hadde fastmontert Standard Horizon på forrige båt og lite fornøyd med den. Dårlig lyd. Hei El barco! Jeg har sendt deg en IM vedr. VHF. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 23.Mai Del på Facebook Svart 23.Mai Jeg hadde gått for en Icom IC-M94DE. Den har både DSC og AIS. Sitér dette innlegget Link to post
El barco de Sol Svart 24.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai Renzir skrev On 23.5.2024 at 8.13: Sjekk at ikke hi/lo ikke er satt til lo (low). Da sender du dårlig men lytter fremdeles ok. En typisk fastmontert har 2-3 ganger effekten av en håndholdt. Rekkevidden på håndholdt er vesentlig kortere enn en fungerende fastmontert. har en icom 94 i tillegg i min båt. Godt fornøyd med den. Jeg fant metode på sendeeffekt. Styring fra mikrofon. Tydelig og klar sa Kystradio. Så Raymarine 94E fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.