Ingar Svart 7.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Nye byggemetoder?? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Kaldbaking ser det ut til. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 7.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Nye byggemetoder?? Ingar da du må jo spørre om pris slik at du kan opplyse om den. Den dær va steike fin Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
skibsplast ohoi Svart 7.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Den va lækker ja. For ein slik båt hadde jeg glatt bygd om naustet Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Ingar Svart 7.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Ingar da du må jo spørre om prisSannsynligvis så er denne av typen 'Må du spørre om prisen har du ikke råd'...Endast seriösa spekulanter. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 7.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Denne har vært omtalt på baatplassen før: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=11505&st=60 Det er Andaman Boatyards Commuter. Kaldbaking med epoxy og teak. AB er verftet som bygger båten min også. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Ingar Svart 7.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Ville trodde at den var bygget for en kunde, men så dukker den opp på Blocket? Hva tror du prisen er fra verftet? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 7.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Jeg tror båten ble bestilt av en finne som så solgte båten til en venn mens den var i produksjon. Han glemte visst å fortelle vennen at båten ikke var betalt, så jeg tror vennskapet led litt under det. Men AB kom visstnok brukbart fra det hele. Jeg skal forhøre meg om prisen fra verftet i morgen. Sannsynligvis altfor billig. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Jon-Kåre Svart 7.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Sannsynligvis så er denne av typen 'Må du spørre om prisen har du ikke råd'... Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
NilsPils Svart 10.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2007 Har fått svar fra båtbygger Luigi ved AB: Luigi: "Hum... not the way I would finish it, the portholes on front are too low, and in water will be very low." Jeg: "But I thought you built it?" Luigi: "Yes, but we sold . They finished the fittings and modify the toilet inside as they are boatbuilders as well." Har ikke fått rede på prisen. Skal sjekke det neste gang jeg besøker ham. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
janet Svart 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 olpi skrev On 6.1.2006 at 23.25: Første året vi var i Thailand var vi på tur til Phi Phi Island med en slik speedbåt, og det blåste ganske bra på turen. Banket og slo ganske krafitig, men båten klarte det fint den. Mulig at den var laget i glassfiber??? (hadde 2x200+1x250 Yamaha). Det er ofte ebn del sjø der nede så det høres rart ut at de bygger noe som ikke tåler en trøkk. Gammel tråd, men men. Ingentijg i Thailand blir bygget for å tåle en trøkk. Ting blir bygget for å være billige. "Alle" disse båtene er bygget med meget slett finer fra Kina, deretter trukket med GRP. (det finnes jok unntak, men ikke mange) Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
NilsPils Svart 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 4 hours ago, janet said: Gammel tråd, men men. Ingentijg i Thailand blir bygget for å tåle en trøkk. Ting blir bygget for å være billige. ................... Minner kanskje litt om norsk boligbygging for tiden? Er ellers ganske uenig i utsagnet dersom det er ment generelt og ikke bare om de såkalte speedbåtene langs strendene, som bygges av finer i bakgårdene. Tradisjonelle thailandske longtailbåter er solid bygget i tre og tåler mange trøkk. Hos oss i Nordthailand trafikkerer de opp og ned elver med steiner og skumle stryk. De tradisjonelle fiskebåtene langs kysten er også ganske solid bygget. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
janet Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 tja, longtailbåtene er i hovedsak bygget med mai takian med motorfundament i mai teng eller mai daeng, bra treverk, skrudd sammen og spikret sammen med skruer og spikere i billig stål som ruster som fy det svakeste på longtailbåtene er spantene, ikke sterkt i det hele tatt - lengden på båtene tatt i betraktning, men i hovedsak holder det til normal bruk jeg holder nok på det at ting bygges for å være billige ikke for å være sterke og varige, det er i og for seg greit nok det, men en noe annen bygge filosofi enn man kan være vant med fra Norden, man bruker heller penger på nyinnkjøp eller reparasjon enn solid bygging i utgangspunktet er nærmest ukentlig innom det største byggeriet i Bangkok og omegn og ser på hva de gjør, det er en del bra å se og det er en del snodig å se, men resultatet holder mål til normal bruk ulike båttyper bygges med ulik holdbarhet for øye, tradisjonelle longtailbåter bygges med varighet for øye (og de varer, 30 år bør ikke være noe problem) andre båter, som flatbunnede taxi båter med bunn formet som sjøflypontong, bygges ikke med varighet for øye, bunnen holder 2 år, må forvente solid med reparasjoner etter omlag 4 år, kan kaste hele båten etter 9-10 år. noe av det de er svakest på er kanskje å beskytte treverk mot vanninntrenging Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
NilsPils Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 "er nærmest ukentlig innom det største byggeriet i Bangkok og omegn og ser på hva de gjør, det er en del bra å se og det er en del snodig å se, men resultatet holder mål til normal bruk" "tradisjonelle longtailbåter bygges med varighet for øye (og de varer, 30 år bør ikke være noe problem)" . . . Da er vi kanskje enige da? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
janet Svart 2.August.2017 Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 skal se det Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.