Birchwood 320 Startet 25.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2024 Ble litt lang tittel Har skruer så ikke får godt feste. Er ikke gjennomgående skruer. Og en kjem ikkje til på baksiden. Lurte om noen har prøvd noe 2 komponent epoxy å sprøytet ned i hull så skrudd skruene til så det ble gjenger. Når herdet kan en skru dem opp igjen. Syrefaste "treskruer" eller vil da lime for godt til skruen også? Er en 1996 Birchwood Challenger 320 om noen kjenner til dette. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Hakkannen Svart 25.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2024 Ja, har laget gjengede hull med fortykket epoksy og skruer. En fordel å bruke fortykket epoksy, da denne ikke renner ut. Jeg pleier smøre vaselin (eller annet fett, stearin fungerer også) på skruene, skrur dem ned i epoksyen (uten å stramme til, poenget er å lage gjenger), tørker vekk det som skulle tyte ut og venter til epoksyen er herdet før jeg skrur skruene ut igjen. Skulle noen av dem sitte litt hjelper det å varme dem med en kraftig loddebolt, ikke for mye, men akkurat slik at skruene løsner. Da har du ferdig gjengede hull, klare for nye skruer😊 Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 25.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2024 Genialt. Ja da var da eg tenkte slik eg og. Har "englestøv" så blir brukt til fortykkelse av polyester. Det skal eg teste ut. Polyester blir kanskje for sprøtt? Det er innplastret treverk under dekk så det burde ikke renne noen vei. Vil det holde tru? Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Hakkannen Svart 25.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2024 Vet ikke hvordan det blir med polyester dessverre, har bare brukt epoksy😅 Gjerne «dremle» litt i hullet før støping, slik at gammel løs morro forsvinner. Epoksyen, i alle fall på de reparasjonene jeg har gjort, har holdt godt, like godt som originalt, eller bedre😊 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.