Raftepapp Startet 28.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2024 Jeg har en liten 12 fot rib til unga. På hytta har vi en «grov» steinete strand/vannkant denne skal legges til på i sommer. Pga grovt underlag føles det litt utrygt å trekke båten opp på underlaget hver gang. Da blir den liggende i vannkanten å ri på steinene. Jeg har tenkt litt på å lage en enkel løsning, med f.eks etpar bjelker den kan trekkes etpar meter opp på. Det er helt sikkert noen andre som har gjort dette før meg. Er det noen som kan vise bilder av noen smarte, men enkle løsninger? Dette må være noe jeg enkelt kan fjerne når vi ikke bruker det. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 28.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2024 Kjølrulle fra Biltema på en plankeramme burde gjøre susen. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2024 og så finnes det løsninger med en "taustige" kledd med plastrør. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Onkel Benz Svart 28.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2024 Jeg borret et hull i en stein. Festet en kjetting og bøye i denne og la i sjøen litt ut. Da kan jeg trekke båten litt ut når den ikke brukes, og slipper å dra den opp på land. Sitér dette innlegget Link to post
Raftepapp Svart 28.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2024 Takk, gode forslag og inspirasjon alle sammen. Taustigen var interessant og lettvinn. Kom gjerne med mer ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2024 ser ut til å kunne kjøpes herfra om man ikke vil lage selv: https://www.mitras.no/annet Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
dieselfan Svart 28.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2024 Raftepapp skrev for 5 timer siden: På hytta har vi en «grov» steinete strand/vannkant denne skal legges til på i sommer. Pga grovt underlag føles det litt utrygt å trekke båten opp på underlaget hver gang. Da blir den liggende i vannkanten å ri på steinene. Hva er tidevannsforskjellen? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 28.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2024 Jeg hadde en Zodiac med avtagbare hjul, ganske praktisk, så lenge ikke steinene er for store. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.