Jump to content

Plugg til Raymarine ekkolodd - umulig å kjøpe!

BØstrøm

Recommended Posts

Har flyttet ekkoloddet ombord, og dette medførte omtrekking av kabel til ekkolodd giver/sender. Dette er Raymarineutstyr fra 2013. Pluggen ble ødelagt, men den er umulig å kjøpe? Kan dette være mulig? 

Er det dumt og åpne plotteren, og lodde ledningene direkte. Plotteren skal ikke eksponeres for utemiljø. Hvem kan sitte på defekt giver, og kan selge meg denne pluggen? Å kjøpe ny giver frister ikke så fælt. Da må jo båten på land(20 tonn tung stålbåt).

Legger ved bilderplugg1.jpg.c5844ee9f94825ab16e93e38fd5b66b4.jpgplugg2.jpg.cbae0dbc0b8f9a1b5d84b6b26a212073.jpg

BØstrøm skrev for 2 timer siden:

Dette er Raymarineutstyr fra 2013. Pluggen ble ødelagt, men den er umulig å kjøpe? Kan dette være mulig? 

Er det dumt og åpne plotteren, og lodde ledningene direkte ?

Har en jeep med Raymarine C120 og den har jeg fått loddet direkte, da jeg hadde viggel i pluggen, noe som genererte livsfarlige re-starter...  har på andre brukere forstått at jeg ikke er alene om å ha en C serie hvor Han/hun er et svakt punkt..

Så spør du meg... lodd i vei :saint:

Jeg ville prøvd å skjære bort låsemekanismen og de som er ødelagt på plugge. Så kan du kanskje dytte rester av pluggen eventuelle løsepinnene inn. og så lime det hele fast med araldit, Trekker du en krympestrømpe over pluggen og inn på kabelen så dekker jo denne limingen til slutt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...