Jump to content

Er dette diesel eller olje på vannet?


Montydsocks

Recommended Posts

Det der kan meget godt være diesel. 
 

Lenge siden injektorer har vært sjekket?

 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post

Jeg opplever at det kan bli slik "oppkast" ved start etter en tur der motorene har vært kjørt på lavt turtall over noe tid. Første start etterpå kan gi slik film på vannet. Sannsynligvis diesel med litt oljedamp. Derfor øker jeg gjerne turtallet noe i fri etter å ha lagt til...

Link to post
Brigg skrev 33 minutter siden:

Det der kan meget godt være diesel. 
 

Lenge siden injektorer har vært sjekket?

 


Det vil jeg tro, ikke sjekket i mitt eie på 4 år og kjenner jeg forrige eier riktig er de neppe sjekket de 4 årene før der igjen heller. Nappe de ut og sende til sjekk er en grei feilsøking for dette?

Link to post

I alle fall det første jeg ville ha sjekket i et slikt tilfelle. 
 

Men ikke bare å nappe de ut, les verkstedhåndboken som ligger i dokumentarkivet på forumet her. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Brigg skrev On 29.5.2024 at 11.00:

I alle fall det første jeg ville ha sjekket i et slikt tilfelle. 
 

Men ikke bare å nappe de ut, les verkstedhåndboken som ligger i dokumentarkivet på forumet her. 

Tenker jeg safer og bestiller Volvo sitt verktøy for å dra de ut.

 

Er det helst lekkasje som er interessant å sjekke for i dette tilfellet eller også åpningstrykk, forstøving og slikt? Kanskje greit når man først har de ute uansett, men for akkurat dette problemet sin del tenkte jeg.

Link to post

Når du først har injektorene ute bør du levere dem inn og få tatt en sjekk på alt. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Grand Banks jr skrev 1 minutt siden:

Er det ikke 41 motoren man må bør tappe ned kjølevæsken på før man tar ut injektorene?


Riktig, og dette gjelder også 31, 32, 41-44 og 300. Og det var derfor jeg henviste til verkstedhåndboka i et tidligere innlegg. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...