Montydsocks Startet 29.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2024 Jeg har hatt noe jeg har antatt har vært olje i eksosen og har utelukket oljekjøler og turbo (AQAD41A), men har begynt å lure på om det heller kan være uforbrent diesel. Hva sier dere, er det mulig å se om det er diesel eller olje på vannet i denne videoen? https://photos.app.goo.gl/RLANufZYtY2UhoNY9 Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2024 Det der kan meget godt være diesel. Lenge siden injektorer har vært sjekket? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
alfaalfa Svart 29.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2024 Jeg opplever at det kan bli slik "oppkast" ved start etter en tur der motorene har vært kjørt på lavt turtall over noe tid. Første start etterpå kan gi slik film på vannet. Sannsynligvis diesel med litt oljedamp. Derfor øker jeg gjerne turtallet noe i fri etter å ha lagt til... Sitér dette innlegget Link to post
Montydsocks Svart 29.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2024 Brigg skrev 33 minutter siden: Det der kan meget godt være diesel. Lenge siden injektorer har vært sjekket? Det vil jeg tro, ikke sjekket i mitt eie på 4 år og kjenner jeg forrige eier riktig er de neppe sjekket de 4 årene før der igjen heller. Nappe de ut og sende til sjekk er en grei feilsøking for dette? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2024 I alle fall det første jeg ville ha sjekket i et slikt tilfelle. Men ikke bare å nappe de ut, les verkstedhåndboken som ligger i dokumentarkivet på forumet her. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Montydsocks Svart 30.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2024 Brigg skrev On 29.5.2024 at 11.00: I alle fall det første jeg ville ha sjekket i et slikt tilfelle. Men ikke bare å nappe de ut, les verkstedhåndboken som ligger i dokumentarkivet på forumet her. Tenker jeg safer og bestiller Volvo sitt verktøy for å dra de ut. Er det helst lekkasje som er interessant å sjekke for i dette tilfellet eller også åpningstrykk, forstøving og slikt? Kanskje greit når man først har de ute uansett, men for akkurat dette problemet sin del tenkte jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 30.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2024 Når du først har injektorene ute bør du levere dem inn og få tatt en sjekk på alt. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Grand Banks jr Svart 30.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2024 Er det ikke 41 motoren man må bør tappe ned kjølevæsken på før man tar ut injektorene? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Brigg Svart 30.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2024 Grand Banks jr skrev 1 minutt siden: Er det ikke 41 motoren man må bør tappe ned kjølevæsken på før man tar ut injektorene? Riktig, og dette gjelder også 31, 32, 41-44 og 300. Og det var derfor jeg henviste til verkstedhåndboka i et tidligere innlegg. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.