Eppa82 Startet 29.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2024 Jeg har en Pioner Viking 15 som jeg har kjøpt brukt. Tidligere eier har hatt teinehaler på denne, og det er hull gjennom skroget der den har sittet. Ikke så store, men likevel... Har lest her på forumet at det ikke er så alverdens vanskelig å fikse dette selv, men kombinasjonen av ti tommeltotter og ønsket om å få det så fint som mulig gjør at jeg er på jakt etter noen som kan ta på seg å fikse dette. Båten står på henger og kan leveres innen rimelig avstand fra Stavanger. Tips anyone? 😊 Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 29.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2024 Kanskje Siddis Plast? Sitér dette innlegget Link to post
Eppa82 Svart 29.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2024 Takk, godt mulig det, kan ta en prat med dem! Tenkte egentlig litt på om noen handy folk som gjorde dette selv mer på hobbybasis...? Noen som har forslag? Sitér dette innlegget Link to post
ohio Svart 29.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2024 Om det ikke er store hull men vanlige skruehull så kan du jo bare tette ned sillicon Sitér dette innlegget Link to post
Eppa82 Svart 30.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2024 Sant nok! Men hadde håpet å få det "usynlig"... 😊 Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 30.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2024 Silikon henger ikke noe særlig på slikt men smeltelim fra limpistol kan sitte godt, spesielt om en får varmet opp hullet litt også. Jeg hadde en gang en liten Pioner der en av bordgangene var sprukket i en liten meters lengde og smeltet i limpistollim med en hårføner og den holdt i mange år. Andre overtok til slutt båten så hvor lenge det egentlig varte aner jeg ikke... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Boatmad Svart 30.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2024 Når det kun er noen skruehull kan du kjøpe sveise tråd og troligt bruke en enkel loddebolt til å varme/smelte tråden inn i hull og glatter over når fylt opp. event lage en propp i hullet først så fyller du opp fra proppen. Sitér dette innlegget Link to post
Boatmad Svart 30.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2024 Boatmad skrev 1 minutt siden: Når det kun er noen skruehull kan du kjøpe sveise tråd og troligt bruke en enkel loddebolt til å varme/smelte tråden inn i hull og glatter over når fylt opp. event lage en propp i hullet først så fyller du opp fra proppen. Sitér dette innlegget Link to post
Eppa82 Svart 30.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2024 Ja, det er vel egentlig mer snakk om bolter som går rett gjennom. Men det går kanskje greit likevel med sveisetråd? Sitér dette innlegget Link to post
Boatmad Svart 30.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2024 Eppa82 skrev 21 minutter siden: Ja, det er vel egentlig mer snakk om bolter som går rett gjennom. Men det går kanskje greit likevel med sveisetråd? Legg ut bilde om du kan av repområde så er det lettere å vurdere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.