Goddis77 Startet 1.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2024 Har en eldre fjernkontroll til ankervinsjen i båten. Selve vinsjen er ny, men fjernkontrollen er av gammel årgang. Noen som vet om det er mulig å fornye bare fjernkontrollen? Den jeg har er ustabil og virker når den vil.. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2024 Du kan vel bruke hvilken som helst fjernkontroll. Jeg har en hva-den-nå-heter-igjen ankerwinch. Trådløs kontroll fra Sleipner, og kontroll med lang ledning fra Quick. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 1.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2024 Hulda skrev 18 minutter siden: Du kan vel bruke hvilken som helst fjernkontroll. Jeg har en hva-den-nå-heter-igjen ankerwinch. Trådløs kontroll fra Sleipner, og kontroll med lang ledning fra Quick. Den må bare programmeres tenker du? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2024 Goddis77 skrev for 11 timer siden: Den jeg har er ustabil og virker når den vil.. kjøpte denne for noen år siden virker ok https://www.aliexpress.com/item/32947164740.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.20.64091802VXruJf Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Alfa 1 Svart 1.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2024 Har du prøvd og byttet batteri i den. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2024 Det er ingen grunn for å programere, du har sender og mottaker kjøpt sammen. De snakker sammen. Mottakere skal bare sørge for strøm til winch-reléet. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 1.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2024 Alfa 1 skrev 57 minutter siden: Har du prøvd og byttet batteri i den. Jepp. Den virker greit på anker ned, men lunefull på knapp for opp. Har bryter på vegg inne og, så den kan brukes, men ikke så lett når jeg styrer og er på flybridge. Etter bytte av ankervinsj så er fjernkontrollen nå også motsatt. Altså opp er ned og motsatt. Bryter på vegg er ikke det. Sitér dette innlegget Link to post
Gulborg Svart 1.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2024 Da burde du finne mottakeren og bytte om på et par ledninger, bør jo stå om dette i bruksanvisningen Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 1.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2024 Gulborg skrev Just now: Da burde du finne mottakeren og bytte om på et par ledninger, bør jo stå om dette i bruksanvisningen Gammel sak dette her så vet ikke om det er noen bruksanvisning. Men godt poeng, kan begynne å lete 😊 Men uansett så er fjernkontrollen ustabil, så jeg bør nok se om jeg får fikset den eller bytte den ut. Kan det være dårlig bryter eller loddepunkter mon tro? Nederste bryter som er dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
Gulborg Svart 1.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2024 Kan jo hjelpe å vaske med myk tannbørste og elektro cleaner. Pleier også å være dårlig kontakt på batteri kontaktene. Kjøper du ny håndsender så må den kodes . Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 1.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2024 Tenkte at batterikontaktene burde være fine siden øverste bryter fungerer fint. Kan ta en vaskerunde på den og se om det hjelper. Fungerer jo til sitt bruk, og dumt å kaste hvis den kan repareres tenker jeg 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 1.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2024 Er helt sikkert mulig å bytte microbryterene om du er vant med litt lodding. De varer lenge men ikke evig. Og jeg tviler litt på om selve bryterene vil respondere noe særlig på vask. Og spørs om det er bryet verdt ift å bare kjøpe en ny ‘universal’ fjernkontroll til en hundrelapp eller to på Ali. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.