teetee Startet 3.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2024 VP md6a. Volumet av olje øker, så det kommer vel inn vann (eller diesel?) Nå kommer olje ut av en eller annen lufting på toppen. Er det et håp om at dette kan fikses, iså fall hvor begynne å sjekke?Motoren starter og går greit. Saltvannskjølt, ca 1975. Sitér dette innlegget Link to post
tacan Svart 3.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2024 Har du mekanisk fødepumpe som er montert på motorblokken? Kan se ut som det er diesel i oljen. Har du sett noe hvit guffe fra motoroljen? Sitér dette innlegget Link to post
teetee Svart 3.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2024 tacan skrev 3 minutter siden: Har du mekanisk fødepumpe som er montert på motorblokken? Kan se ut som det er diesel i oljen. Har du sett noe hvit guffe fra motoroljen? Hei Ikke noe hvit guffe. Går ut fra at der er mekanisk fødepumpe. Sitér dette innlegget Link to post
tacan Svart 3.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2024 Ok. Da hadde jeg startet med å kontrollere at fødepumpen ikke lekker diesel. Hvis du finner ut at den er i orden så hadde jeg tatt en titt på tetninger til høytrykkspumpen. Vet du hvor mye oljenivået øker på en time kjøring? Sitér dette innlegget Link to post
teetee Svart 3.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2024 tacan skrev 42 minutter siden: Ok. Da hadde jeg startet med å kontrollere at fødepumpen ikke lekker diesel. Hvis du finner ut at den er i orden så hadde jeg tatt en titt på tetninger til høytrykkspumpen. Vet du hvor mye oljenivået øker på en time kjøring? Nei, der vet jeg ikke. Men kan anslå at nivået på peilipinnen er doblet på kanskje 10-15 tilers kjøring. Men det betyr kanskje ikke at volumet er doblet. Har skiftet olje nå og skal følge med framover. Sitér dette innlegget Link to post
tacan Svart 3.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2024 Bra, før opp hvor mange timer du kjører og når du ser at oljenivået har steget markant så tapper du av oljen til normalt oljenivå på peilepinnen. Da kan du ta et nøyaktig mål på hvor mye olje volumet stiger pr. time. Sitér dette innlegget Link to post
teetee Svart 3.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2024 Takk 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.