Jump to content

Båtfolk fra indre Oslo til Sørlandet / sverige i juli

btt

Recommended Posts

Vi tenker motsatt tur , er fra Vestfold og tenker å besøke flotte Oslofjorden (Oscarsborg og innover) Er det noen som har stor båtplass og skal på båtferie i juli og kunne tenke seg å leie/låne ut sin plass et par dager ? Jeg tenker det ofte kan være koseligere en overfylte gjestehavner hvis være mot ønske skulle bli dårlig og vi ikke ønsker uthavner. Send meg gjerne en sms 90179310 

Utvalget plasser er litt begrenset når båten er nesten 18,5 meter lang og 4,6 meter bred, men noen er det vel. Vår plass er trang selv for vår båt (12x4 meter), så den er nok uaktuell, men lykke til i jakten. 

Og ja, når alle med båt i indre Oslofjord er på tur lenger sør er det ofte behagelig og rolig for de som tar turen inn fjorden.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

btt skrev On 4.6.2024 at 20.06:

Jeg tenker det ofte kan være koseligere en overfylte gjestehavner hvis være mot ønske skulle bli dårlig og vi ikke ønsker uthavner.

Ett tips der er kaien i sandvika, nederst i sandvikselva. Koselig sted med flott opparbeidet område rundt og alt tilgjengelig mindre enn 5 min gange unna. Rimelige priser også i forhold til Aker Brygge og andre gjestehavner.

Den vestre halvdelen av elva er grunn. Halvdelen mot kaia er dyp og fin. Merket med flyyestaker fra innløpet

Indre Oslofjord er flott i Juli når så mange er båtferie eller bortreist. Som regel varmt og godt og mindre vind enn langs kysten.

CCA53C8C-6775-4DFD-9FCA-C7E090FCB60E-819x1024-2.jpg

kadettangen 1881-2.JPG

Mvh. SAP

sap_2000 skrev 1 time siden:

Ett tips der er kaien i sandvika, nederst i sandvikselva. Koselig sted med flott opparbeidet område rundt og alt tilgjengelig mindre enn 5 min gange unna. Rimelige priser også i forhold til Aker Brygge og andre gjestehavner.

Den vestre halvdelen av elva er grunn. Halvdelen mot kaia er dyp og fin. Merket med flyyestaker fra innløpet

Indre Oslofjord er flott i Juli når så mange er båtferie eller bortreist. Som regel varmt og godt og mindre vind enn langs kysten.

CCA53C8C-6775-4DFD-9FCA-C7E090FCB60E-819x1024-2.jpg

kadettangen 1881-2.JPG

Takker for flotte bilder og forklaring :)  vi gleder oss, etter mange ferier både i sverige og Sørlandet/ Telemarkskanalen gleder vi oss til indre Oslofjorden 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...