Jump to content

Båtprosjekt til fiske i ferskvann

Daagi

Recommended Posts

Hei!

Jeg er på utkikk etter en båt som jeg skal  lage kastedekk til og modifisere litt enkelt til fisking i ferskvann. Jeg kan ikke veldig mye om båt og har tittet på noen GH 14 som et billig alternativ til dette.

Har dere noen erfaringer eller tips til meg før jeg kjøper evt feil båt? Tenkte å sette inn lensepumpe med batteri og kastedekk først, så se hvor langt jeg tar det!

Funker GH14 i ferskvann til 2 max 3 personer for dette? eller har dere noen tips i ish samme pris klasse? :) takk!

Her er et kastedekk-prosjekt med en GH14: GH-14 (prosjekt kastedekk.) - PikewallisFriluftsliv

Om en GH14 er godt egnet med kastedekk og 2-3 personer ombord er jeg usikker på. Som @Regattafisker skriver så må du i hvert fall tenke på stabiliteten. Det er ikke sikkert det er noe problem, men det kan vel testes bare ved å legge noen planker på tvers som et midlertidig kastedekk og så teste det ut...?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Daagi skrev 1 time siden:

Er bare ikke så mange av de ute desverre! Bor i Østfold så er et stykke unna desverre!

Trifoil er en god båt til fiske.

Trifoil 70 (åpen) er enkel å bygge kastedekk på. Flere andre har også blitt levert med lignende skrog gjennom tidene. Selco, Herwa, Lohi, Draco etc

men ikke så ofte på bruktmarkedet.

Er Det båt som blir liggende ved samme vann eller blir den tenkt fraktet mellom flere vann på henger ?

Boatmad skrev 2 minutter siden:

Trifoil er en god båt til fiske.

Trifoil 70 (åpen) er enkel å bygge kastedekk på. Flere andre har også blitt levert med lignende skrog gjennom tidene. Selco, Herwa, Lohi, Draco etc

men ikke så ofte på bruktmarkedet.

Er Det båt som blir liggende ved samme vann eller blir den tenkt fraktet mellom flere vann på henger ?

IMG_4319.jpeg.ff5fa4a06572a9eef42549baec36369a.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...