TMS Startet 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2006 (redigert) Vinteren betyr mindre eller ingen seiling for de fleste av oss. For å korte ned på ventetiden og som god terapi, vil jeg anbefale noen maritime filmer. Det ville vært hyggelig om noen har flere filmer å anbefale. The Dove Plot Summary: The true story of a 16 year old (Robin Lee Graham, played by Joseph Bottoms) who sailed alone around the world in a 23 foot sloop named "The Dove"... Adrift Plot Summary: Katie and Guy take a sea cruise in their sailboat and discover a couple on a wrecked boat, victims of a brutal attack by their crew... The Sea Wolf Plot Outline: Jack London's brutal Wolf Larson brings a shipwrecked aristocrat and a con woman aboard his doomed ship, the Ghost. The Perfect Storm Tagline: In the Fall of 1991, the "Andrea Gail" left Gloucester, Mass. and headed for the fishing grounds of the North Atlantic. Two weeks later, an event took place that had never occurred in recorded history. "På togt med Troels Kløvedal - Nordkaperen i det indiske ocean" Plot Outline: Troels Kløvedal's second travel series. This time he and his ship Nordkaperen sail the Indian Ocean Kon-Tiki Plot Outline: A documentary about the Kon-Tiki expedition of the norwegian explorer Thor Heyerdahls Dead Calm Plot Outline: A mass-murderer kidnaps and rapes a young woman after leaving her husband to die on the vessle whose crew he's just slaughtered. Survive the Savage Sea In this film we find a family man (Robert Urich) taking his family on a yachting vacation until things go sour and the boat sinks. The family is now on a raft trying to survive the best they can. Captains Courageous Plot Outline: A spoiled little rich boy learns what life is really like after he falls overboard in the middle of the ocean and is picked up by a crusty old sea captain. Storm Tactics Product Description: Lin and Larry completed their against-the-wind rounding of the Great Southern Capes on board their engineless 29-foot Taleisin earlier this year, weathering nine days of storm-force winds to reach Puerto Montt in Chile. There they interviewed several high-latitude voyagers, prepared the narrative, and shot further detailed footage to complete the Storm Tactics video, a project they conceived almost ten years ago. Sailing in Heavy Weather Product Description: Go offshore aboard a 40ft. sailboat for an exciting look at heavy weather sailing techniques and tactics. Join Warren Luhrs, Steve Dashew, John Neal and other top sailors as they cover steering in large seas, heavy air sail trim, heavy weather sailing techniques and tactics, personal protection and storm tactics. Captain Ron Plot Synopsis: A family in Chicago inherits the yacht formerly owned by Clark Gable. They decide to sail it from the island of Ste. Pomme de Terre to Miami, and they sail with the assistance of Captain Ron and their lives will never be the same again White Squall Plot Synopsis: A true story about a group of American teenage boys who crew a school sailing ship to gain experience, discipline, or whatever their parents feel they lack. The voyage is a true adventure for them all but it has its downs as well as ups Wind Plot Synopsis: Will Parker, played by Matthew Modine, loses the Americas Cup, the worlds biggest sailing prize, to the Australians and decides to form his own syndicate to win it back. Redigert 7.Januar.2006 av TMS (see edit history) Sitér dette innlegget TMS Link to post
Whistler Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Prøv dvd boksen med "Hornblower" og "Master and Commander". "Onedin-linjen" er jo heller ikke å forakte. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
ollebollenor Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Titanic Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
`Laffen Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Martha... må sees!!! Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 For de av oss som dykker er "The great blue" ikke å forakte. Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 The Abyss er vel også en god sci-fi dykkefilm... Waterwold (med det samme jeg er i sci-fi hjørnet..) Den sjørøverfilmen som kom for et par år siden( hodet mitt står helt stilt nå...ARG!!!) med Johnny Depp. Captain Yellowbeard (for spesielt interesserte...utrolig morsom phyton-humor) Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Deilig er fjorden med Elsa Lystad og Rolf Vesenlund Den er Hærlig Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Titaniceller "Raise the Titanic" er heller ikke så verst. Kjøpte nettopp "Virus" på qxl. Litt tøff den også. Ikke så veldig maritim selv om 99% av handlingen er ombird i et skip.... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
o.b.lix Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Den sjørøverfilmen som kom for et par år siden( hodet mitt står helt stilt nå...ARG!!!) med Johnny Depp.Pirates of the Carabbean... De holder på med II og III av denne filmen nå. Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Takk skal du ha. Det er lite her i verden som er så forbasket irriterende som å ikke klare å komme på slikt Sitér dette innlegget Link to post
troja Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Berserk filmene er jo bra, har også lest bøkene alene rundt kapp horn av Jarle Andhøy ny serien går på NRK nå. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Takk skal du ha. Det er lite her i verden som er så forbasket irriterende som å ikke klare å komme på slikt For de som klør seg i huet over filmer de ikke husker, men ihvertfall har fått med seg regissøren eller en skuespiller, anbefalesThe Internet Movie Database Sitér dette innlegget Link to post
Pontius Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 "En verdensomseiling under havet" var den første kinoen jeg gikk på som guttunge. Den har brent seg inn i minnet. Vet noen om den har kommet på DVD? Ellers synes jeg filmene "Jakten på Rød Oktober", "U 571", "Crimson tide", "Das Boot" og "K-19" er veldig bra. Jeg interesserer meg for ubåter som dere skjønner. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Behøver vel ikke å gå lenger enn Båtplassen, hva med de flotte sommerminner fra vår egen terav ? Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinen, han uten båt! Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Noen som vet hvor det er mulig å få tak i filmen" Deilig er fjorden" med Wesenlund? Ingen av nettsidene som selger VHS/DVD har den, og ikke har jeg sett den i butikken heller... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 "Onedin-linjen" er jo heller ikke å forakte. ..........Charlotte Rhodes, Statsraad Lehmkuhl, Christian Radich, Danmark,Sir Winston Churchill http://www.onedinlinie.de/ någon som vet om det finns DVD av förste serien den med mycket segling o Charlotte Rhodes! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Jorg-1 Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 (redigert) Har anskaffet meg "cd-rom "Boats & Boats" med over 4000 bilder og videosnutter av også flere Norske båter som Draco og Windy m.fl. Kjekk tidtrøyte.....vinterterapi. Begynner forøvrig båtpussen til helgen. Redigert 7.Januar.2006 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
NilsPils Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Dere er jo spenna gærne alle sammen Er det bare båter som står i hue på dere hele tiden? Heldigvis må vel dette kunne kalles en relativt ufarlig form for galskap. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Bonus Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Er det bare båter som står i hue på dere hele tiden? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 ..........Charlotte Rhodes, Statsraad Lehmkuhl, Christian Radich, Danmark,Sir Winston Churchill http://www.onedinlinie.de/ någon som vet om det finns DVD av förste serien den med mycket segling o Charlotte Rhodes! Burde vel ikke være umulig? Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Gunga Din Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Er det bare båter som står i hue på dere hele tiden? takk för linken Whistler! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Astor Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Leter fortsatt etter filmen med Wesenlund og Elsa Lystad som skal kjøpe båt. Husker ikke tittelen, men hadde gjerne sett den i DVD-format. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Leter fortsatt etter filmen med Wesenlund og Elsa Lystad som skal kjøpe båt. Husker ikke tittelen, men hadde gjerne sett den i DVD-format. Deilig er fjorden er nok tittelen du leter etter. Mange som leter etter den, men er visst vanskelig og finne på vhs/dvd virker det som Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Deilig er fjorden har vært etterlyst her flere ganger, og jeg har forsøkt å få tak i den i over et år nå. Samme om det er Video eller DVD. Jeg vet den har vært gitt ut på video - leide den for mange år siden. Er det noen som har den heller vet hvor man kan få tak i den? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Har du undersøkt bibliotekene der du bor Lasse ? De pleier å ha rikholdig utvalg også i eldre filmer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.