o.b.lix Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Har du undersøkt bibliotekene der du bor Lasse ? De pleier å ha rikholdig utvalg også i eldre filmer.Ja det har. I Sør-Varanger har de den i alle fall... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Takk for tips, men det ser ikke ut til at de har den her i Oslo. Mulig å låne fra Sørvaranger tro? Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 Hvis du får låne den fra Sørvaranger, tror jeg du må sende den på rundgang her på båtplassen etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Wannskrækk Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Den morsomste båtfilmen jeg har sett er svensk, og jeg er til og med usikker på tittelen. Tror den heter omtrent "Hur man angjör en brygga", men her kan kanskje Gunga Din bidra? 60-tallet? Hasse og Tage? Noen som aner hvor den kan skaffes? Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Dette skulle hjelpe alle de som leter etter "Deilig er fjorden". Her står distibutøren av filmen, og da bør jo ikke problemet være større enn å maile eller ringe dem for å få tak i filmen. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Hva med Elias? Den er bare helt super! Sitér dette innlegget Link to post
Harald- Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Støtter forslaget S/S "Martha. Den kostet 100 kr. dersom du kjøper den på www.sjofartsdir.no inkl frakt. Absolutt å annbefale. Ser nye poeng hver gang jeg ser den. Mye ironi som man ser igjenn som sjømann iallefall. Intern krig mellom dekk/maskin/bysse departemang... Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Pirates of the Carabbean... De holder på med II og III av denne filmen nå. VG har mer info... Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Takk for tips, men det ser ikke ut til at de har den her i Oslo. Mulig å låne fra Sørvaranger tro?Har ikke man startet med felles lånekort, slik at man bruker sitt lånekort på alle bibliotek?Eller kanskje noen av forumets medlemmer bor i nærheten? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Vi bør vel også legge til svenske Selskapsreisen III fra 1988 med Jon Skolmen og Lasse Åberg. Filmen der de boltrer seg i den svenske skjærgården. Familien med ny seilbåt, og han som gjennom hele filmen forsøker å dra igang en liten påhengsmotor hører vel med til høydepunktene. Sistnevnte ble jo hentet av "profesjonell hjelp" helt på slutten av filmen. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Selv om det ikke handler så mye om vårt norske båtliv, syns jeg The Endless Summer fra 1966 er bra. Det er en dokumentarfilm om to amerikanske surfegutter som reiser rundt i verden på jakt etter den perfekte bølgen. Med en herlig underfundig humor og flott filming, er den interressant selv om man ikke er spesielt interessert i surfing. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
trulte Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Finding Nemo! Mer maritimt blir det neppe... Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Finding Nemo! Mer maritimt blir det neppe... DA må du ta med Stor Ståhai også Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Den morsomste båtfilmen jeg har sett er svensk, og jeg er til og med usikker på tittelen. Tror den heter omtrent "Hur man angjör en brygga", men her kan kanskje Gunga Din bidra? 60-tallet? Hasse og Tage? Noen som aner hvor den kan skaffes?"Att angöra en brygga"vet bara ikke var man kjöper den.......... Støtter forslaget S/S "Martha. Den kostet 100 kr. dersom du kjøper den på www.sjofartsdir.no inkl frakt. Absolutt å annbefale. Ser nye poeng hver gang jeg ser den. Mye ironi som man ser igjenn som sjømann iallefall. Intern krig mellom dekk/maskin/bysse departemang... verkar intressant! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Puffen Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 "Gøtakanal, eller hvem drog ur proppen." Den er bare stor. Svensk humor i toppklasse. Sitér dette innlegget Link to post
h2o Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 "En verdensomseiling under havet" var den første kinoen jeg gikk på som guttunge. Den har brent seg inn i minnet. Vet noen om den har kommet på DVD? Det er kommet en nyinnspilling av denne filmen på DVD, den heter noe lignende, men er litt sprø. Forandret litt kan du si. Det blir nok ikke det samme som orginalen er jeg redd. Sitér dette innlegget Link to post
h2o Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Enig med Svenning, selskapsreisen 3 er en av de aller morsomste filmene jeg har sett. Se den i god avstand fra barnas soverom da de ellers blir vekket av latter Sitér dette innlegget Link to post
Coronet27 Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Legg bort alle disse filmene og la båtlivet blomstre når tiden er inne. Gleden ved båtlivet vil bli desto større. Sitér dette innlegget Link to post
Pontius Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Det er kommet en nyinnspilling av denne filmen på DVD, den heter noe lignende, men er litt sprø. Forandret litt kan du si. Det blir nok ikke det samme som orginalen er jeg redd. Søkte på Amazon og fant ut at orginalen er kommet ut i en 2-disk DVD utgave: http://www.amazon.com/gp/product/B00005JKU...&v=glance&n=130 Jeg bestillte den tvert. Den inneholder masse ekstramateriale, og DVD utgaven får gode kritikker ser jeg. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Jeg har en kopi av Deilig er fjorden kan prøve og kopiere den over på DVD prøve er en ting klare det er en annen ting Ellers så kandere få låne den. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Ta den med til første møte i Hortenskomiteen!? Vi mer en gjerne låne den til gjennomsyn. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
EIRINA Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 det er mottatt godt nytt år forresten Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Ellers så kandere få låne den. Jeg vil gjerne låne den. Kan sikkert få den over på DVD også Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Aner jeg piratkopiereing på høyt plan her, det er fyfy er det ikke Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Aner jeg piratkopiereing på høyt plan her, det er fyfy er det ikke Det er da lov å kopiere en Video over på DVD er det ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.