Jump to content

Vinterterapi - anbefalte maritime filmer.....

TMS

Recommended Posts

Vi bør vel også legge til svenske Selskapsreisen III fra 1988 med Jon Skolmen og Lasse Åberg. Filmen der de boltrer seg i den svenske skjærgården.

Familien med ny seilbåt, og han som gjennom hele filmen forsøker å dra igang en liten påhengsmotor hører vel med til høydepunktene. Sistnevnte ble jo hentet av "profesjonell hjelp" helt på slutten av filmen. :lol::lol:

Selv om det ikke handler så mye om vårt norske båtliv, syns jeg The Endless Summer fra 1966 er bra. Det er en dokumentarfilm om to amerikanske surfegutter som reiser rundt i verden på jakt etter den perfekte bølgen. Med en herlig underfundig humor og flott filming, er den interressant selv om man ikke er spesielt interessert i surfing.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Den morsomste båtfilmen jeg har sett er svensk, og jeg er til og med usikker på tittelen. Tror den heter omtrent "Hur man angjör en brygga", men her kan kanskje Gunga Din bidra? 60-tallet? Hasse og Tage? Noen som aner hvor den kan skaffes?

"Att angöra en brygga"

vet bara ikke var man kjöper den..........

Støtter forslaget S/S "Martha.

Den kostet 100 kr. dersom du kjøper den på www.sjofartsdir.no inkl frakt.

Absolutt å annbefale.

Ser nye poeng hver gang jeg ser den.

Mye ironi som man ser igjenn som sjømann iallefall.

Intern krig mellom dekk/maskin/bysse departemang...

verkar intressant!

S/Y Gunga Din

Det er kommet en nyinnspilling av denne filmen på DVD, den heter noe lignende, men er litt sprø. Forandret litt kan du si. Det blir nok ikke det samme som orginalen er jeg redd.

Søkte på Amazon og fant ut at orginalen er kommet ut i en 2-disk DVD utgave: http://www.amazon.com/gp/product/B00005JKU...&v=glance&n=130

Jeg bestillte den tvert. Den inneholder masse ekstramateriale, og DVD utgaven får gode kritikker ser jeg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...