tom Cognac Startet 5.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2024 Det finnes flere produkter man kan få kjøpt som skal fungere (mer eller mindre bra/dårlig) som teakdørk til båter. Så slo en tanke/ide meg. Hva om jeg bruker 3 mm kryssfiner som er fasong saget (laget med maler i papp/kartong etter tenkte plassering på dørken i båten) hvor "nater" etterpå er frest og fylt med natemasse etter opptegnet mønster. Finer"flakene" kan så limes i hele "flak" på (glassfiber)dørken i båten? Jeg tror at man dermed får laget nater/linjer etc slik at dette ser "ekte" ut. Flakene må jo selvfølgelig behandles slik at man ikke får vanninntregning. Var dette forståelig? (Hvorfor jeg ikke kjøper produkter som allerede er på markedet? Det har jeg lenge vurdert, og funker ikke ideen min blir jeg jo nødt til å gjøre det. Men - i utgangspunktet synes jeg ikke noen av de produktene som selges i butikk er pene/flotte nok!) Er det noen som forstår hva jeg tenker og har innspill? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
EiSvIn Svart 5.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2024 Tror kanskje jeg hadde gått for noe mer en 3 mm, det kan bli fiklete å frese ut og ikke veldig mye gods for å få feste til natemasse. Og så vil du jo miste "spillet" med at fibrene går forskjellige veier - så det blir fort litt tydelig at det er noe "rart". Men det koster jo ikke all verden å forsøke seg på et hjørne da, så ser man hvordan det blir. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 5.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2024 Mange med meg som har gjort det på denne måten og det blir helt OK. Jeg synes å huske at jeg brukte hvit natemasse og det ble ganske fint. Jeg brukte sirkelsag som jeg kjørte langs en list som jeg flyttet bortover platen for å lafe nater. Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 5.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2024 Men Tom, dette blir vel noe ala den reparasjonen jeg driver med nå? Utslitt teak, kun kryssfiner igjen. Jeg skal prøve å ha teakskolje på utslitt plate, helt ned på kryssfiner. Regner ikke med at dette prosjektet mitt blir en "nyvinning". Men tanken din er jo god, men 3mm er som @EiSvIn skriver, noe snaut. Men prøv.... Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.