Jump to content

Jeg har tenkt å legge ny dørk - "teakdørk"!

tom Cognac

Recommended Posts

Det finnes flere produkter man kan få kjøpt som  skal fungere (mer eller mindre bra/dårlig) som teakdørk til båter. Så slo en tanke/ide meg. Hva om jeg bruker 3 mm kryssfiner som er fasong saget (laget med maler i papp/kartong etter tenkte plassering på dørken i båten) hvor "nater" etterpå er frest og fylt med natemasse etter opptegnet mønster. Finer"flakene" kan så  limes i hele "flak" på (glassfiber)dørken i båten? Jeg tror at man dermed får laget nater/linjer etc slik at dette ser "ekte" ut. Flakene må jo selvfølgelig behandles slik at man ikke får vanninntregning. Var dette forståelig? 

(Hvorfor jeg ikke kjøper produkter som allerede er på markedet? Det har jeg lenge vurdert, og funker ikke ideen min blir jeg jo nødt til å gjøre det. Men - i utgangspunktet synes jeg ikke noen av de produktene som selges i butikk er pene/flotte nok!)

Er det noen som forstår hva jeg tenker og har innspill?

jeg tørker ut på land....!

Tror kanskje jeg hadde gått for noe mer en 3 mm, det kan bli fiklete å frese ut og ikke veldig mye gods for å få feste til natemasse. Og så vil du jo miste "spillet" med at fibrene går forskjellige veier - så det blir fort litt tydelig at det er noe "rart". Men det koster jo ikke all verden å forsøke seg på et hjørne da, så ser man hvordan det blir. 

Men Tom, dette blir vel noe ala den reparasjonen jeg driver med nå? Utslitt teak, kun kryssfiner igjen.

Jeg skal prøve å ha teakskolje på utslitt plate, helt ned på kryssfiner. 

20240604_172230.jpg.4a8348270da353c4288c772d648fe7e1.jpg

Regner ikke med at dette prosjektet mitt blir en "nyvinning". 

Men tanken din er jo god, men 3mm er som @EiSvIn skriver, noe snaut. 

Men prøv....

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...