Olakjerre Startet 6.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2024 Hei Har en båt med ladac landstrømpakke, montert i 2010. Har et lite panel lett tilgjengelig i båten med av/på knapp for lader, VVB og hovedsikring. Lader sitter nede i motorrom, og i dag holdt jeg på med nedi der og da ser jeg at ingen lamper på lader lyser, men den er varm. Mener jeg i fjor så det alltid lyse grønt når jeg lå i havna Jeg er ingen racer på å måle, men sjekket forbruksbatterier og da fikk jeg 14 v. Når jeg slo av lader og ventet en liten stund så var 12,7 volt. Tyder ikke det på at batteriene får lading? x-faktoren her er meg, som monterte en Victron shunt i fjor, og det jeg vet der er at shunten ikke får med seg at batteriene lades opp. Den viser derimot at batteriene brukes om jeg tester ved å ha på masse lys/stereo. Shunt er koblet til 2 forbruksbatterier. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 7.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2024 Hvis du har 14V så har du nok lading ja. Du kan gjerne se om du finner minuskabler fra laderen. De går kanskje direkte til batteriene, og da vil ikke shunt registrere lading. Hvis minus er felles for begge utganger på laderen, så vil det også være litt uheldig hvis minus går direkte til batteriene, mens bare den ene batteribanken har shunt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.