Jump to content

Hvor kjøper dere deler etc for vedlikehold av redningsvester i 2024?

jonasnm

Recommended Posts

Med disse tipsene så sjekker du ganske enkelt vesten din. Jeg vil legge til på den årlige/daglige sjekken, så er det viktig å sjekke at patronen er skrudd godt fast i utløsermekanisme. 
Der er to forskjellige utløsermekanismer i bruk. Ved behov, når datoen er utgått skiftes de. Din lokale båt-utstyr butikk hjelper deg med det. 

Litt hjelp her. 

Jeg måtte kjøpe ny utløser til en av vestene nå i våres.

Den lokale sjappa hadde, men de gikk ut på dato allerede 10/2024.

Altså 329,- for 6 mndr.

Utsatte kjøpet da, man var innom igjen denne uken.

Nå hadde de utløsere som var stemplet 10/2027.

Forøvrig har vi i år kjøpt slike vester, synes det blir for dyrt/tungvint og måtte passe på de oppblåsbare.

Dessuten er den nye vesten lettere, og den tåle å falle i vannet😉

Hold kjeft,når du snakker til meg!

nomen skrev 1 time siden:

Altså 329,- for 6 mndr.

Forøvrig har vi i år kjøpt slike vester, synes det blir for dyrt/tungvint og måtte passe på de oppblåsbare.

Vesten har 50N i oppdrift og det kaller ikke jeg for redningsvest. Du synker som en stein i denne,men du får hjelp til å holde deg flytende. Jeg bruker flytevest kun til kajakk grunnet bevegelighet. Jeg mener det ved kjøp av redningsvest er svært viktig å sjekke oppdrift (NM)

El barco de Sol skrev 1 time siden:

Vesten har 50N i oppdrift og det kaller ikke jeg for redningsvest.

Kanskje ikke, men man får ikke bot, den er behagelig å bruke, og praktisk talt vedlikeholdsfri.

Den blir bare brukt på små jolleturer i skjærgården på solskinnsdager, så da satser jeg på at den er god nok.

Uansett bedre enn en dårlig vedlikeholdt oppblåsbar vest.

nomen skrev On 9.6.2024 at 8.38:

Altså 329,- for 6 mndr.

Denne vesten kan jo ikke akkurat sammenlignes med en oppblåsbar. De fleste oppblåsbare har 3 ganger så stor flyteevne og er redningsvester (snur deg hvis du er bevistløs osv). Det skrives på watski sin side at dette er en redningsvest, men det er det ikke. Dette er et flyteplagg. Faller du i vannet bevistløs eller med ett større  medisinsk problem vil du drukne med den her hvis ikke du blir fisket opp veldig raskt..

Jeg hoppet uti med denne vesten på søndag for å sjekke, den bærer ikke like godt som en opp låsbar vest, men den holdt hodet over vann.

Dette var i helt rolig sjø, i større bølger, hadde den nok ikke reddet en bevisstløs person.

Og, ja, på mange av turene jeg har med jolla er det viktigste å unngå bot. Når jeg smyger meg inn mellom bukter og viker i 2-3 knop og bare nyter godværet, eller skal rett over sundet og kjøpe is.

Før hadde vi lov til å bruke litt sunn fornuft når det gjalt dette her, det har vi ikke lenger.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...