remiped Startet 9.Juni Del på Facebook Startet 9.Juni Skal montere inn 2 stk d4 300 i båten, og har i dag DPH-E med 1,96 utv og G7 prop. ( Originalt 225 som har fått 260 styring) Litt diffuse tilbakemeldinger på hva jeg bør gjøre mtp å beholde drevene som står på, eller montere drev med lavere utveksling. (Har liggende drev med 1,76, men er A versjon) Jeg tenker å kanskje heller gå opp til G8, eller 9 alt etter hva maks turtallet blir. Noen som har gjort lignende og hatt forhåpentligvis gode resultater:-)? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 9.Juni Del på Facebook Svart 9.Juni Om du deler fart, vekt på din båt og om det er økonomi eller toppfart som er viktig for deg er det lettere å hjelpe deg. Er det en Forbina 40 det handler om? Hvor mange er solgt i Norge? Sitér dette innlegget Link to post
remiped Svart 9.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni Hei. Forbina ja 40 ja. Gjør i dag ca 34 35 på 3400-3500. Ca 9000kg. Marsjer v 3000 ca 27. Ønsker mer kraft ved ferielastet båt i lavere fartsområde. Regner med jeg klarer å løfte ut av vannet med litt mindre pådrag. Er egentlig ikke på jakt etter større toppfart. litt usikker hvor mange som er solgt i Norge av disse, men har nu observert noen stykker:-) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 9.Juni Del på Facebook Svart 9.Juni 9 tonn er mye båt. G9 på en stor og tung båt ville jeg ikke valgt. Med en ideell utveksling havner du normalt på G4 - G6' Har ikkeno problem med å skjønne at det er snakk om mye kronasje å endre oppsettet. Håper folk som har eller kjenner noen som har Forbina 40 kan hjelpe TS ved å dele sitt oppsett Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.