Regattafisker Svart 14.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2024 index skrev for 9 timer siden: Har du prøvd å justere trimfinnen nå, eller går du bare for hydraulikk uansett? ivar skrev 11 minutter siden: Jeg vil anbefale å justere trimfinnen uansett styring man velger Har ikke vært ute med båten ennå, så har ikke fått testet. Planen er å teste før eventuelt kjøp. Jeg skal naturligvis oppdatere tråden så fort jeg har testet. Sitér dette innlegget Link to post
Regattafisker Svart 14.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2024 amerelium skrev for 9 timer siden: Vet ikke hvordan de er sammenliknet, men Seastar er standarden for hydraulisk styring - det er ikke uten grunn at alle motormerkene bruker det som standard (utenom Mercury, som har sitte eget som er ren søppel.) Seastar har mange varianter dog, for ulike motorstørrelser, så finner du kun en som er opp til 350 hk leter du på feil plass. Du kan kontakte Seastar direkte om så var, og få modellnummer som passer for din. Ser ut som om det går under annet navn for mindre båter, BayStar. Så det forvirret meg litt. BayStar er i samme prissjiktet som konkurrentene. Sitér dette innlegget Link to post
amerelium Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 On 6/14/2024 at 9:44 PM, Regattafisker said: Ser ut som om det går under annet navn for mindre båter, BayStar. Så det forvirret meg litt. BayStar er i samme prissjiktet som konkurrentene. Alt er under Dometic nå visstnok https://www.dometic.com/en-us/outdoor Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
Regattafisker Svart 30.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2024 Hei igjen! Da var jeg ute og testet er om dagen. Selv med maks utslag, løste det desverre ikke problemet. Ble kanskje noe bedre, men ikke i nærheten av noe jeg kan akseptere som en løsning. Ble derfor å bestille hydraulisk styring. Fant et fra Seafrist på tilbud til 5499,- så da slo jeg til! :) https://ahoy.no/motor/styring/hydraulisk/kit/hydraulisk-styring-komplett-mo100h-95-hk Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2024 Dvs trimfinnen maksa ut på justeringa? Det var en smule rart , skal vanligvis ikke så mye til før motor går nøytralt Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Regattafisker Svart 30.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2024 ivar skrev for 2 timer siden: Dvs trimfinnen maksa ut på justeringa? Det var en smule rart , skal vanligvis ikke så mye til før motor går nøytralt Korrekt. Tror det er på grunn av spennet i riggrøret som presser på til den ene siden. Motorbrønn ganske liten(Bare akkurat så det er plass til å tilte motoren ut av vannet), så blir det ekstra mye spenn når motoren er tiltet høyt(under veis), samtidig som den da ikke lenger «henger nedover» i forhold til festet, så blir det ganske ille. Mulig propellpadlingen er med å forsterker effekten, men tror ikke det er hovedårsak. Sitér dette innlegget Link to post
Regattafisker Svart 5.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2024 Da ble hydraulisk installert. Var på hytta forrige uke og fikk testet systemet godt. Løste naturligvis problemet, selv om den er noe tung på rattet den ene veien fremdeles, men det kan jeg leve med. Gikk for en skroggjennomføring som var ettermonterbar, slik at det skal være enklere å skifte ut systemet i fremtiden. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 5.August.2024 Link til dette innlegget Svart 5.August.2024 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.