Jump to content

TAMD41a - Skifte ventildeksel pakning

RH91

Recommended Posts

Hei ! 
Som overskriften sier:
Jeg frykter jeg har fått en liten oljelekkasje i fra ventildekselpakningen (den lange) 
Hvordan er det å skifte denne?
Utifra hva jeg ser, så må jeg av med rørene til dysene. - Forsåvidt ok.
Men skrudde opp de små ventildekslene tidligere idag, og der ser jeg to skruer, som ser ut til å sitte igjennom det store dekselet.
Jeg prøver å finne en monteringsmanual for å forstå hva de eventuelt går til. - Litt nervøs for at ventilene bare hopper ut av motoren om jeg løsner noe feil :confused:

Noen som har gjort dette før, på denne motoren? 

Rören till dyserne behöver du ta bort, men ventilbryggan behöver du inte lossa på, så ingenting på ventilerna kommer att lossa.

Ventilkåpan sitter fast med muttrar på skruven som håller ventilbryggan, Det är alltså först en skruv som håller ventilbryggan/vipparmsmekanismen, och på skruvskallen sitter det en till skruv som går uppåt, så länge du inte lossar skruven utan bara muttern så händer inget.

Det är lämpligt att samtidigt ställa ventilerna när du ändå är igång om du inte vet när dom justerades sist!

https://www.slaattevik.com/manualer/volvo_Motorblokk.pdf

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...