Lunatik Startet 12.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2024 Hei jeg har en Bever 350 (89mod) som jeg må fikse litt på gelcoat type hakk og skruehull etc. hva er den korrekte fargekoden her? Sitér dette innlegget Link to post
fritidsfiskeren Svart 12.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2024 Hjelper denne siden noe? https://maritimstart.no/maritimstart-spesial/batprodusentens-fargekoder/ Et alternativ kan være å ha med en bit av båten ned til en båtbutikk som har noen fargeprøver, og finne noe som matcher der. Sitér dette innlegget Link to post
Lunatik Svart 12.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2024 Forsøkte med NE1029 (grålig) men den virker mørkere enn båten forsåvidt. lurte litt på å blande inn litt hvit gelcoat for finne mellomting :) Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 12.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2024 Har du hørt med Bever Marin? De eksisterer fortsatt: http://bevermarin.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Lunatik Svart 12.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2024 Hei, Har forespurt det og endel andre deler…var også innom for litt siden…da fikk jeg beskjed om å dra å vente på svar på Mail da de hadde lunsj. ;) Frister lite å følge opp den tråden videre, selv om de nok har masse å gjøre for tiden. Tror neppe min forespørsel går foran andre mer inn bringende oppgaver. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 12.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2024 Høres ut som du har møtt dem, ja... Da er nok alternativet å ta med seg hengeren med båten på til noen som kan fargematching og få hjelp der. Eller hør med @Eika? Sitér dette innlegget Link to post
Lunatik Svart 12.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2024 Takk, ja tenker en bit av båten og testing er beste måte :) Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 12.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2024 Ikke glem at gammel gelcoat kan ha en ganske annen farge når du har slipt og rubbet. Matcher du til falmet farge kan det fort bli rart senere? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 12.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2024 Hør med Siddis plast i Stavanger, de har kontroll på de fleste ralkodene nordiske båter er produsert med de siste 30-40 årene. Greit det ikke er likt akuratt nå, men gir du det 3-5år så har der falma ganske likt Men syrevask området rundt skaden med 30% saltsyre, så blir fargeforskjellen mindre og overgangene mer usynlige Sitér dette innlegget Link to post
Lunatik Svart 13.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2024 Takk for godt råd Eika! :) Regner med solen har gjort sitt ja Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.