ND4SPD Startet 13.Juni Del på Facebook Startet 13.Juni Hadde motoren på på service her i vår. De fant vann i undervannshuset, så det ble byttet pakninger. Fikk båten min på sjøen i går, og jeg sliter litt med å få den i revers. De går lettere i gir forover. Føles tung når jeg tar spaken i revers. Spørsmålet er om det kan være 1. feil de har gjort under montering av undervannsdelen? 2. At styrevaier er dårlig og må byttes? Er det eventuelt mulig å sjekke det på noen måte? Smøre den opp? 3. Kan det være selve kontrollboksen? Kan jeg forsøke å smøre den opp? Hvordan kan den eventuelt demonteres? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 13.Juni Del på Facebook Svart 13.Juni ND4SPD skrev for 5 timer siden: 2. At styrevaier er dårlig og må byttes? Er det eventuelt mulig å sjekke det på noen måte? En enkel løsning på det er å koble fra girwire på motor, også operere kontrollboksen. Da kjenner du med en gang om det skal en symmetrisk kraft som skal til F vs R Sitér dette innlegget Link to post
ND4SPD Svart 13.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni Hvordan kobler jeg den fra? Aldri gjort det før. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 13.Juni Del på Facebook Svart 13.Juni ND4SPD skrev for 2 timer siden: Hvordan kobler jeg den fra? Ta av motordekselet. Få en hjelper til å bevege gass/gir spaken, mens du følger gass/girrwire in i motoren. Girwire rører på seg først. I enden av girwire så er det til vanlig en hurtigkobling. Koble ifra. Be hjelper bevege spaken mens du passer på at den frakoblede ikke gjør noe skade Sitér dette innlegget Link to post
ND4SPD Svart 14.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni Fått sjekket wire nå. Den går fint når den ikke er koblet til motor. Hva kan det være da? Må jeg ta kontakt med verkstedet? Reklamasjon? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 14.Juni Del på Facebook Svart 14.Juni ND4SPD skrev for 11 timer siden: Må jeg ta kontakt med verkstedet? Reklamasjon? Nå har vi neppe all informasjon men dette ville jeg tatt opp med den du har best kontakt med på verkstedet du benyttet. Har det gått noe tid siden motoren var til service så kan verkstedet nok hevde at dette måtte vært meldt umiddelbart, så tidslinjen vil ha betydning. Sitér dette innlegget Link to post
ND4SPD Svart 30.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni Har fått båten tilbake nå. Verkstedet fikset det, men de hevdet det ikke var deres feil. De måtte justere på girwire og sånn hevdet de. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.