Jump to content

Treg med å gå i revers (Evinrude 90 etec)

ND4SPD

Recommended Posts

Hadde motoren på på service her i vår. De fant vann i undervannshuset, så det ble byttet pakninger.  Fikk båten min på sjøen i går, og jeg sliter litt med å få den i revers. De går lettere i gir forover. Føles tung når jeg tar spaken i revers. Spørsmålet er om det kan være 1. feil de har gjort under montering av undervannsdelen? 2. At styrevaier er dårlig og må byttes? Er det eventuelt mulig å sjekke det på noen måte? Smøre den opp? 3. Kan det være selve kontrollboksen? Kan jeg forsøke å smøre den opp? Hvordan kan den eventuelt demonteres?

ND4SPD skrev for 5 timer siden:

2. At styrevaier er dårlig og må byttes? Er det eventuelt mulig å sjekke det på noen måte?

En enkel løsning på det er å koble fra girwire på motor, også operere kontrollboksen. Da kjenner du med en gang om det skal en symmetrisk kraft som skal til F vs R

ND4SPD skrev for 2 timer siden:

Hvordan kobler jeg den fra?

Ta av motordekselet.

Få en hjelper til å bevege gass/gir spaken, mens du følger gass/girrwire in i motoren.

Girwire rører på seg først.

I enden av girwire så er det til vanlig en hurtigkobling.

Koble ifra.

Be hjelper bevege spaken mens du passer på at den frakoblede ikke gjør noe skade

ND4SPD skrev for 11 timer siden:

Må jeg ta kontakt med verkstedet? Reklamasjon? 

Nå har vi neppe all informasjon men dette ville jeg tatt opp med den du har best kontakt med på verkstedet du benyttet.

Har det gått noe tid siden motoren var til service så kan verkstedet nok hevde at dette måtte vært meldt umiddelbart, så tidslinjen vil ha betydning.

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...