Jump to content

Rullerøret på en Mercury 40hk 2t 1998 modell sitter bom fast.

Trolling_mysen

Recommended Posts

Hei, en god dag til deg.

Jeg har en Mercury 40hk 98 modell hvor "rullerøret" 😀 har satt seg til de grader fast at jeg ikke har fått rikket det 1mm.

Den var fast ved kjøp (ble sagt at tilt trengte hjelp for å fungere)

Jeg legger ved et par bilder slik at man kan se hva jeg tenker på.

Er det noen som har forslag til hva som kan gjøres! Kan man F.eks varme der hvor røret går igjennom? 

Mvh

Ole Johnny Karlstad 

Screenshot_20240608_163422_Edge.jpg

20240604_142653.jpg

20240604_142626.jpg

20240604_142533.jpg

Takk for fine beskrivende bilder :thumbsup:

Ja, du kan varme styrerør/tiltrør, men det må gjøres med måte og for å få full effekt så må du nok varme begge sider på en gang... 

Det er uvanlig mye korrosjon på din brakett, så jeg tror en må si at det blir en tøff jobb, men det er mulig.

Du får prøve å varme mange ganger. Hver gang det kjøles så knuses rusten og komprimeres, så jo flere ganger du varmer og lar det kjøle naturlig, jo nærmere en sjanse for at det kan løsne.

Så han du legge det i diesel noen dager. Så ville jeg satt in smørenipplene og presset inn fett/oljeblanding. 

Det er ikke så lett å få tak på røret uten å skade det så dette er ikke den enkleste jobben.

Er du heldig så finner du en brukt brakett på Finn for 5-800kr

Trolling_mysen skrev for 11 timer siden:

tusen takk for godt svar

Når du deler gode bilder, deletegning og beskriver godt hva som ønskes, da er min erfaring at det er veldig mange her inne som gjerne vil hjelpe.

I ditt tilfelle så er det nok mange som tenker at dette blir for tøft... Vi liker jo helst å være positive men etter en natts søvn så tror jeg at jeg ville gitt deg 8-12% sjanse for at du klarer å få tilt/styrerøret løs. Beklager.

Positivt for deg er at Mercury brukte den braketten på ganske mange motorer, til og med på noen av spesialmodellene som BigFoot. Du trenger brakett uten powertrim, den er normalt ikke så ettertraktet så dine odds for å finne en vil jeg mene er gode.

Lykke til :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...