øystein røsberg Startet 17.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2024 når man skal skifte talgpakninger,legger man inn en og en ring.Eller kan man kveile hele lengden inn Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2024 En og en ring, med forskjøvne skjøter. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
øystein røsberg Svart 17.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2024 ok dvs man skråskjærer de eller kan man ha rette ender Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 17.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2024 Jeg har god kontakt med en som driver et firma som leverer tetninger for oljeindustrien og han er et teknisk unikum som har hjulpet meg med en del kinkige tetningsproblemer, både i jobb og privat. Han er helt klar på at det er unødvendig å lage enkle ringer. Det er bare å "kveile" pakningen inn. Så snart man trekker til klemflensen vil pakingen deformeres såpass at den gir full sammenhengende tetning. Dette har to åpenbare fordeler: 1) lettere og raskere å utføre 2) langt lettere å få pakningsmaterialet ut igjen om eller når det blir nødvendig. Jeg har fulgt hans råd med god samvittighet - og ikke erfart noen negative sider. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Roger jo Svart 17.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2024 Poseidon skrev 47 minutter siden: Han er helt klar på at det er unødvendig å lage enkle ringer. Det er bare å "kveile" pakningen inn. Så snart man trekker til klemflensen vil pakingen deformeres såpass at den gir full sammenhengende tetning. Dette har to åpenbare fordeler: Det er mye som går, Men det er feil. En og en ring og det skal være pakningstykkelsen åpning og fordele åpningen rundt hele . Pakningen skal ha litt plass for å strekke seg Ligger du på Vannet? Det ser ut som det er forliten klaring til å skrur ut "Glan" og legge inn en inn en pakning , så holder det "tett" til høsten. Og du kan skifte ut alle ringene på land. En talgboks skal dryppe i ny og ne. Ligger du på land og det ikke er klaring mot klemmflensen prøv og få pakkboksen lenger inn i gummihylsa eller korte inn på gummihylsa. Da hadde jeg pakket om hele pakkboksen. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
øystein røsberg Svart 17.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2024 dette var bare et bilde for oppmerksomhet,jeg har god plass mellom box og flens,skal på slip med båte,tenkte og bytte pakningene da jeg ikke vet alder på de.Det drypper sånn en dråpe 4-5 sekunder Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2024 Mest sannsynlig så holder det å stramme opp litt. 4-5 drypp i minuttet er OK, du er ikke langt unna. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.