Jump to content

Biltema bunnstoff borte på noen uker?

propellkjell

Recommended Posts

Hei! Har en båt som ble satt ut ferdig stoffet  i mai. Da jeg var og så til den i morges ser det ut som at alt bunnstoff er borte. Også det som er over vann som akterspeilet. Noen som har opplevd lignende? Jeg spylet og gjorde godt rent før stoffing. Ble liggende ferdig stoffet på land flere dager før den ble sjøsatt. Har aldri opplevd noe lignende.. brukte biltema sin grå/hvit. 

Må ta den opp igjen å ha på nytt. Noen som vet hvor lenge den burde tørke etter å ha vasket den igjen før stoffing?  Vet ikke hvor lang tid det tok fra sjøsetting til bunstoffet var borte.. 

Her ville nok et bilde ha hjulpet....

Det er ikke noe problem at selvpolerende står noen dager på båten før sjøsetting.

Eneste forklaringen jeg kan komme på er at du har smurt selvpolerende oppå hard bunnstoff, som vc17, eller en av de nye silikonbaserte bunnstoffene. Hvilken type bunnstoff hadde du på båten fra før?

Er du sikker på at det er vekke..? forsøkt å gni med fingeren å sett om det sverter av ?

Jeg brukte samme bunnstoffet grå/hvit på Askeladden, og det forandrer farge når det kommer i sjøen... men stoffet er der...

Ellers er det jo viktig å røre godt om, før du begynner...alt det gode stoffet legger seg på bunnen av spannet...men jeg regner med du vet det..

Gjorde ordentlig rent med høytrykk og børste før som jeg bruker å gjøre. Er ganske rutinert på  forarbeid. Har gjort det samme som jeg har gjort i alle år.  Synes derfor det var så rart at det ble anderledes enn det pleier.. Det eneste som er nytt  for meg er å bruke  grå/hvit fra biltema. Sånn det ser ut nå ser det grønn aktig ut. Litt sånn det ser ut vanligvis før jeg smører. Jeg må ut å se igjen i morgen. Skal få tatt et bilde.  Ristet og rørt godt før jeg la det på.  Kanskje jeg burde ha brukt primer først? Ikke brukt det tidligere. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...