Jump to content

Hvordan best feste fiskestangholder i Askeladden 525 Excel 06

Freakshow

Recommended Posts

Hei

Jeg er helt ny her og akkurat kjøpt meg en Askeladden 525 Excel 06 og vil gjerne ha litt fiske utstyr ombord.

Hadde tenkt og kjøpe en fiskestang holder for 3 stenger i syrefast stål og feste på siden av konsollet

https://www.marineshop.no/fiskestangholder/141831/fiskestangholder-syrefast-3-stenger

Men så sitter jeg og lurer litt på hvordan feste denne best mulig, har ingen ønske om gå "på en smell" for å finne ut i ettertid at jeg har gjort dette feil, eller den begynner å løsne litt osv.

Noen av dere har kanskje tips og råd om fremgangsmåte på hvordan gjøre dette best mulig?

Hadde i utgangspunktet tenkt og feste dette her som dem røde pilene viser, men litt usikker, kanske noen har en ide om en bedre plassering?

Screenshot_1.png.71a6b788eb8f960df7a9110b08b5d200.png

Freakshow skrev for 3 timer siden:

Råd: Ta bilde av stedet på båten hvor du ønsker å få festet stangholderen, så er det så mye lettere å hjelpe deg, det er mange her inne som har sett en lik båt som din men, tviler på om alle husker alle nødvendige detaljer for å sikre godt feste til stangholderen...

Husk at "vi" sitter ikke i din båt... så et bilde er veldig effektivt. :thumbsup:

Først nå oppdaget jeg at dette er din første tråd her inne... beklager :sweat:

Velkommen til Forumet :flag_bp:

Freakshow skrev for 21 timer siden:

Takk for veiledning

Hyggelig at du tar det sånn :thumbsup:

Finnes ikke fisk i mine områder så jeg trenger ikke stangholdere... men jeg har montert mye rart stæsj ila et langt liv. En erfaring; det som gir minst sprekkdannelse i GRP paneler er gjennomgående skruer med store skiver og gjerne "sika" under skivene. For å få det til må en jo ha tilgang til baksiden/innsiden av panelet, og det kan være et moment for deg å sjekke før du borer hull.

Jeg har to av disse på targabågen bak på seilbåten……

de er lette å montere og stabile

https://www.seasea.no/fiske/stangfiske/stangholdere/fiskestangholder

hvor du skall feste dem, har jeg mindre pejl på !

men jeg skulle googlet lite bilder på havfiske + båt eller trolling + båt

ser ut som mange “ stor-fiskere” vill ha dem inne i båten rundt styrpedistalen o gjerne høgt opp……

mulig det er for att man skall kunne bevege seg rundt hele båten, med den stangen man fisker med,….

image.jpeg

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...