Jump to content

Familievennlige havner ytre Oslofjord/Sørover

Racccon

Recommended Posts

Hei, har en uke alene med gutten på fire da fruen har begynt å jobbe igjen på slutten av ferien. 

Det er en liten Askeladden 635 wa for de som lurer?

Uansett kunne tenke meg å banke litt nedover, men skulle gjerne hatt noen barnevennlige steder å "campe" og gjøre ting på dagen. 

Hvordan er reglene for å rulle inn med båt på campingplasser langs kysten? Må man leie plass på forhånd?

Fint vær til alle!

Er du kun ute etter å campe på etablerte campingplasser? I så fall har jeg ikke så mye å komme med, for dem skyr jeg som pesten. Det er flust av uthavner på øyer og fastland der man kan legge seg og sette opp telt på en gressplett mellom svabergene, så er du ute etter gode plasser kan jeg bidra. Som barn og ungdom, og selv i dag som godt voksen har jeg aldri kjedet meg på slike steder, og det er en gyllen mulighet til å viderebring, evt introdusere avkommet sitt til tradisjonelle aktiviteter som å utforske øyer til fots, fiske, bade, snorkle, lyse krabber, lage mat av egen fangst som kan bestå av fisk, taskekrabbe, suppe på strandkrabber (en uoppdaget super ressurs), strandsnegler, blåskjell, østers, strandløk, markjordbær, bringebær og flere typer tang og tare.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...