rag Startet 19.Juni Del på Facebook Startet 19.Juni I vinter er det kommet mange svarte flekker på dekket over baugen og på taket over salong. Har prøvd med diverse vaskemidler og høytrykksspyler. Det hjelper litt, men får det ikke vekk (se bilde). Ser litt ut som lav. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 19.Juni Del på Facebook Svart 19.Juni Har båten blitt lakkert hvit? Ser ut som lakk som har flasset av så orginal topcoat har blitt synlig...... Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 19.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni Nei, båten har aldri vært lakkert. Båten er 21 år gammel. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 19.Juni Del på Facebook Svart 19.Juni Prøv å skrap litt med noe skarpt i overgangen mellom det svarte og det hvite, så ser du fort om det hvite blir svart (dersom det hvite er lakk eller toppcoat oppå orginalt svart) eller det svarte blir hvitt (dersom det er noe som har oppstått oppå det hvite) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Juni Del på Facebook Svart 19.Juni Har en del av det samme jeg også. Virker nesten som en slags lav, selv om det er rimelig hardt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
rag Svart 19.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni Da er kanskje løsningen å bløte det opp. Legge et vått klede over et område og vente ett døgn? Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 19.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni Som sagt blir noe borte med høytrykksspyler. Så dette er noe som ligger utenpå. Men takk for forslaget. Dette var ment som et svar til Big Horn. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 19.Juni Del på Facebook Svart 19.Juni Har litt slikt jeg også, spesielt på den siden som vender sør-øst. Sitter skikkelig godt og må enten skrapes bort eller brukes høytrykkspyler for å få vekk. Synes huske en nevnte dette ofte kommer hvis bjørketrær i nærheten, noe som kan stemme for min del, hvis den teorien er riktig. Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 19.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni Ingen trær i nærheten her. Tenker jeg starter med å bløtlegge et område, så får vi se om det virker. Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 20.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni Vet fortsatt ikke hva de sorte flekkene er, men jordslagfjerner (Ship Shape) virket. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 20.Juni Del på Facebook Svart 20.Juni Det ble jo strøkent, og fint du fant ut av det! Sitér dette innlegget Link to post
ohio Svart 20.Juni Del på Facebook Svart 20.Juni Hadde det samme og viste seg og være fulgedritt Det er mye syre i fugledritt og ligger det for lenge så tærer det på couten ,samme på billakk Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 25.Juni Del på Facebook Svart 25.Juni Det ser vel ut som at det var svartsopp du hadde der. Flott at jordslagfjerneren fungerte! Ellers har jeg brukt den gule WC rensen fra Europris med stor suksess. NB! Om du bruker WC rensen, så skyll godt umiddelbart etter vask for å hindre misfarging av gelcoat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.